Reklama

Jak anulować zakup na Allegro?

Masz możliwość anulowania zakupu na Allegro! Jednakże zanim do tego dojdzie, musisz sprawdzić, czy przysługuje ci prawo do anulowania zakupu, bądź zwrotu produktu.

Jeżeli zakup był zrealizowany u przedsiębiorcy i nie otrzymałeś jeszcze produktu:

Jeśli sprzedający nie wysłał ci jeszcze przedmiotu, musisz czym prędzej napisać do niego maila, bądź skontaktować się telefonicznie i poprosić o anulowanie zakupu. Nie musisz podawać powodu odstąpienia od umowy zakupu.

Sprzedający nie może zastrzec na stronie przedmiotu, że nie przyjmuje zwrotu!

Taka informacja może naruszać obowiązujące prawo!

Jeżeli zakup był zrealizowany u przedsiębiorcy, który wysłał ci już zamówienie:

Jeśli sprzedający wysłał ci zamówiony przedmiot, procedura anulowania wygląda tak samo jak powyżej.

Po kontakcie ze sprzedającym, odsyłasz produkt na własny koszt, zaś sprzedający nie może zażądać od ciebie żadnej opłaty, np. odstępnego.

Pamiętaj!

Masz obowiązek odesłać towar do 14. dnia, a sprzedający powinien w tym samym czasie zwrócić ci wpłaconą kwotę za produkt.

Jeśli zakupiłeś produkt u osoby fizycznej, która nie prowadzi firmy, sprawa anulowania nieco się komplikuje.

Sprzedający może anulować twój zakup jedynie z jego własnej, dobrej woli.

Jeśli chcesz anulować zakup, przede wszystkim musisz skontaktować się ze sprzedającym i wyjaśnić, dlaczego chcesz z zakupu zrezygnować - chyba że na stronie produktu widnieje zapis, że sprzedający zgadza się na zwrot produktu bez podania powodu rezygnacji.

Jeżeli zakup był zrealizowany u osoby fizycznej nie prowadzącej firmy, sprzedający ma prawo odmówić ci zwrotu zakupu jeśli:

• otrzymał oświadczenie o zwrocie po upływie 14 dni od daty dostarczenia przedmiotu do kupującego,

• zakup kupującego był związany z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą,

• sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu utraci prawo odstąpienia od umowy.

Co, jeśli nie uda się anulować zakupu?

Serwis Allegro posiada własne centrum sporów, które może rozwiązać twój problem!

Wystarczy w odpowiedniej zakładce wybrać działanie: Dyskusja i rozpocząć mediację ze sprzedającym. To nic nie kosztuje!

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama