Reklama

Jak gotować kukurydzę, aby była miękka?

Kukurydza coraz częściej gości na naszych stołach. I bardzo dobrze! Ponieważ zawiera wiele cennych substancji, których faktycznie jest bez liku. Znaleźć w niej można błonnik (pobudza jelita do działania), a także luteinę: ona może chronić oczy przed zwyrodnieniami plamki żółtej. Oczywiście, to tylko część substancji, które zawierają te żółte ziarenka. Aby czerpać z kukurydzy to, co najcenniejsze, trzeba ją wcześniej ugotować. Żeby była miękka warto znać kilka wskazówek, które są proste do zapamiętania.

Zacznij od wyboru kukurydzy!

Jeśli zależy nam na dobrym smaku gotowanej kukurydzy, warto wcześniej wybrać jak najlepsze kolby. Najlepiej, aby była ona świeża, czyli powinna mieć zwarte i intensywnie żółte ziarna. Tak samo, warto wybierać kukurydzę z liśćmi (powinny być zielone), a także mieć błyszczące, brązowe wąsy.

Jak gotować kukurydzę, aby była miękka?

Gotowanie kukurydzy nie jest skomplikowane, ale i tak wiele osób popełnia błędy, które sprawiają, że jest twarda. Na początku kolbę trzeba obrać z wąsów oraz liści, a następnie umieścić w garnku. Całość zalać wodą do momentu, aby kukurydza była całkowicie przez nią zakryta.

Triki, aby kukurydza była miękka

Co zrobić, aby kukurydza była miękka? Przede wszystkim zrezygnować z solenia wody! To najpoważniejszy błąd, który sprawia, że kolba jest twarda. Opcjonalnie można dodać łyżkę cukru, aby podkreślić słodycz żółtych ziarenek. Niektórzy polecają, aby do wody w garnku wlać szklankę mleka, co sprawi, że kukurydza będzie jeszcze bardziej miękka. Istotny jest czas gotowania: kukurydza powinna gotować się wyłącznie ok. 10 minut. Krótszy czas spowoduje, że ziarna w środku będą twarde, natomiast wydłużenie procesu sprawia, że kukurydza twardnieje.

Dlaczego warto jeść kukurydzę?

Wiadomo już, że w miękkiej kukurydzy obecny jest błonnik, który poprawia działanie jelit, a także usprawnia procesy metaboliczne (co jest istotne w trakcie odchudzania). Poza tym to źródło luteiny. Oczywiście, w kukurydzy znaleźć można więcej cennych składników. M.in. witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (dlatego warto ją serwować z odrobiną masła), czyli E oraz K. Pierwsza z nich nazywana jest "witaminą młodości": poprawia kondycję skóry, zapobiega przed tworzeniem się nowych zmarszczek oraz ułatwia pozbycie się stanów zapalnych. W kukurydzy można znaleźć również magnez i potas (wspierają pracę serca i mogą regulować ciśnienie krwi), a także cynk (stymuluje naturalną odporność organizmu).

Zobacz nowe artykuły w promocyjnych cenach na ding.pl

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama