Reklama

Jak gotować brukselkę, żeby nie była gorzka?

Brukselka to prawdziwa kopalnia witamin i minerałów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. By jednak była wyśmienita i nie odstraszała gorzkim posmakiem, trzeba ją przygotować w odpowiedni sposób. Dlaczego podczas gotowania brukselki warto dodać do wody odrobinę mleka, cukru lub cynamonu albo wrzucić piętkę chleba? Poniżej kilka podpowiedzi.

Reklama

Dodaj do wody z brukselką cukru lub mleka


Brukselka ma mnóstwo wartości odżywczych i choćby dlatego warto ją wprowadzić do codziennego jadłospisu. Gorzki posmak, który posiada, nie powinien nikogo do niej zniechęcać, bo można go pokonać na co najmniej kilka sposobów. 

Pierwszym krokiem do sukcesu jest dokładne umycie główek brukselki i namoczenie ich w wodzie, by były jędrne. Warto też je przekroić na krzyż. Tak przygotowane główki brukselki trzeba wrzucić do gotującej się wody. Kluczowe jest to, aby dodać do niej szczyptę soli i jedną łyżeczkę cukru. Dzięki tej prostej sztuczce łatwo zniweluje się gorzki posmak brukselki. Podobnie zadziała dodanie do wody 2 łyżek stołowych mleka albo piętki chleba. Niektórzy zalecają, aby wodę z gotującą się brukselką wzbogacić odrobiną cynamonu. Trik naprawdę się sprawdza. 

Brukselkę gotuj bez przykrycia - nie będzie gorzka

Istotne jest także to, by zawsze gotować brukselkę bez przykrycia. Ten prosty zabieg sprawi, że siarka, które wywołuje gorzki posmak, nie przeniknie w głąb warzywa. Po około ośmiu minutach gotowania brukselka jest gotowa do spożycia. Wielu kucharzy zaleca także, aby w czasie gotowania brukselki wymienić wodę, w której jest gotowana - a dokładnie odlać połowę i uzupełnić świeżo ugotowaną wodą. Banalna metoda również zniweluje gorzki posmak. Amatorzy brukselki mają w zanadrzu jeszcze jeden trik, który sprawia, ze brukselka smakuje lepiej. Zamiast świeżych główek brukselki wykorzystują mrożone. Obróbka termiczna sprawia, że są wyśmienite - zarówno ugotowane w wodzie jak i podsmażone na patelni. Ugotowaną brukselkę warto przelać zimną wodą - zyska piękną barwę.  


Brukselka najlepiej smakuje z masłem

Brukselka pozwala na rozmaite wariacje w kuchni, ale zdecydowanie najlepiej smakuje serwowana solo. Najczęściej podaje się ją z tartą bułką, masłem lub skropioną oliwą. Co ciekawe, te tłuste dodatki poprawiają wchłanianie witamin. (Witamina K, której brukselka dostarcza, jest rozpuszczalna w tłuszczach). Na bazie brukselki można także przyrządzić zupy, puree, koktajle czy sałatki. Doskonale komponuje się m.in. z pomidorami i parmezanem.

Brukselka pobudza pracę jelit i stymuluje trawienie

Brukselka to kopalnia witamin - zwłaszcza tych z grupy B oraz A, C, E i K. Zawiera też cenne minerały - takie jak magnez, żelazo, fosfor, sód, wapń, mangan siarka, cynk, selen, czy potas - oraz dostarcza łatwo przyswajalnego błonnika pochodzenia naturalnego. Warto włączyć ją do codziennej diety, bo wielopoziomowo wspiera organizm. Syci i ułatwia odchudzanie, stymuluje trawienie i pobudza pracę jelit. Poza tym pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu LDL, reguluje ciśnienie i poziom cukru we krwi. Ma niski indeks glikemiczny i jest niskokaloryczna. 

Oglądaj najnowsze promocje i planuj zakupy z ding.pl

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama