Reklama

Popularne mity dotyczące ćwiczeń fizycznych, które musisz poznać

Ćwiczenia fizyczne stały się obecnie bardzo popularne. Większość ludzi w twoim otoczeniu regularnie biega, chodzi na siłownię czy basen, jednak czy robią to ze względu na zdrowie czy może  w pogoni za modą? Powody nie są istotne. Najważniejsze, że regularnie się ruszamy i  dbamy o kondycję. Istnieją jednak utarte od lat mity, w które większość z nas uparcie wierzy, choć mijają się z prawdą. Warto poznać je i zmienić złe przekonania w te prawdziwe.

Mit nr 1. Jedynie jeśli masz zakwasy, twoje ćwiczenia przynoszą efekt

Zakwasy, kontuzje czy ból mięśni lub stawów po ćwiczeniach fizycznych nie jest oznaką właściwie wykonanych ćwiczeń, a jedynie przemęczenia i zbyt intensywnych ćwiczeń. Nie sprawią również, że ćwiczenia będą bardziej efektywne i spalimy więcej kalorii. Przyniosą jedynie ból, a w wielu przypadkach mogą zniechęcić nas do dalszych ćwiczeń. Prawidłowe ćwiczenia powinny być dostosowane do naszej kondycji i możliwości. Wówczas przyniosą najlepsze efekty i  przyniosą ci również radość. Jeżeli będziesz notorycznie przesilać się, możesz doprowadzić do długotrwałych i bolesnych kontuzji. Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z siłownią lub bieganiem, warto stopniować ćwiczenia. Zacznij od krótszych i mniej intensywnych treningów,  a z czasem wydłużaj je i zwiększaj intensywność.

Mit nr 2. Im dłużej ćwiczysz, tym więcej kalorii spalisz

Drugim popularnym mitem dotyczącym treningów, jest powtarzane przez wielu ludzi przekonanie, że ważny jest czas, a nie rodzaj wykonywanych ćwiczeń. Niestety możesz spędzić na siłowni wiele godzin, a spalisz mniej kalorii, niż w ciągu jednej godziny intensywnych ćwiczeń. Pamiętaj, że nie długość, a jakość treningu liczy się najbardziej. Ważne jest również, aby dobrać odpowiedni rodzaj treningu. Podnoszenie ciężarów nie pomoże spalić tłuszczu z brzucha, a przysiady nie wymodelują twoich rąk. Najlepiej skonsultuj się z wykwalifikowanym trenerem, który dobierze dla ciebie najlepsze ćwiczenia i czas ich wykonywania.

Mit nr 3. Rozciąganie pomoże pozbyć się zakwasów

Nabawiłeś się zakwasów? Rozciągnij mięśnie, a szybko o nich zapomnisz. Niestety nie jest to prawda. Rozciąganie jest bardzo ważnym elementem treningu, pomaga zrelaksować mięśnie i pozbyć się napięcia po treningu, jednak z zakwasami nie ma nic wspólnego. Jeżeli już nabawiłeś się zakwasów, weź ciepłą kąpiel, najlepiej z dodatkiem soli do kąpieli, uzupełnij poziom magnezu w organizmie i cierpliwie czekaj aż ustaną. Jeżeli nie przeciążyłeś znacznie mięśni, powinny ustąpić w ciągu jednego dnia, jeżeli potrwają dłużej, mogą być znakiem, że  nabawiłeś się poważniejszej kontuzji.

Mit nr 4. Powinieneś trenować tak często jak tylko się da, a najlepiej codziennie!

Ćwiczenia fizyczne i treningi powinny być przeprowadzane regularnie, ale nie codziennie. Twój organizm potrzebuje czasu na regenerację. Najlepiej ćwiczenia wykonywać co 2- 3 dni.  Wówczas organizm spokojnie zdąży się zregenerować, a ćwiczenia będą przynosić szybkie efekty.   

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama