Reklama

Jakie sporty warto uprawiać jesienią?

Wielu z nas jesień kojarzy z przebywaniem w domu i spędzaniem chłodnych wieczorów z kubkiem herbaty i książką. Niestety, taki styl życia może owocować przybraniem dodatkowych kilogramów po okresie jesienno-zimowym. By tego uniknąć, nie należy rezygnować z czytania książek i dogrzewania organizmu, ale pamiętać o aktywności fizycznej. Wbrew pozorom jesień to doskonała pora na uprawianie różnego rodzaju sportów. Podpowiadamy, które z nich szczególnie dobrze sprawdzą się o tej porze roku.

Jogging

Zacznijmy od joggingu, który od ładnych paru lat nie wychodzi z mody. Tak naprawdę biegać możemy przez cały rok. Warto jedynie zaopatrzyć się w odpowiedni strój, czyli na przykład ubrania termiczne, które w chłodne dni pomogą nam zatrzymać ciepło. Zapewniamy, że z prawidłowo dobraną odzieżą bieganie jesienią i zimą będzie naprawdę przyjemne. Przed rozpoczęciem biegania jesienią warto zapoznać się również z fachową opinią na temat uprawiania sportów w chłodne dni. Dzięki temu przygotujemy się do tego lepiej i uzyskamy bardziej spektakularne efekty. Pamiętajmy, że regularny trening organizmu sprawia, że nasza odporność jest mocniejsza, a my zdecydowanie rzadziej chorujemy.

Nordic walking

Jesienią warto sięgnąć również po popularne dzisiaj kije do nordic walkingu. Dlaczego ten sport to świetna opcja na jesień? Ponieważ nie tylko dba o naszą sylwetkę, ale również poprawia nasze samopoczucie. Nordic walking to prawdziwa przyjemność, szczególnie gdy spacerujemy w lasach i parkach w miłym towarzystwie. Kolejny plus tego sportu to możliwość rozmowy podczas spacerowania. Po ciężkim dniu pracy z pewnością sprawią nam przyjemność plotki z przyjaciółką w lesie. Jeśli dopiero zaczynamy przygodę z kijkami, koniecznie zasięgnijmy wcześniej wiedzy na temat tego sportu. Nordic walking to sport dobry na każdą porę roku. Właściwie można go uprawiać zawsze i wszędzie. To doskonały wybór aktywności fizycznej dla seniorów.

Trekking

Trekking to opcja dla miłośników gór, a jesienny klimat sprzyja górskim spacerom, choć pamiętajmy, żeby przed wybraniem się w góry dokładnie sprawdzić pogodę. Niezbędne będzie zabranie ze sobą ciepłej bluzy i kurtki przeciwdeszczowej. Przydadzą się, jeśli w górach złapie nas deszcz lub silny wiatr. Jesienią na górskich szlakach jest również znacznie mniejszy ruch. Wędrowcy będą mogli odnaleźć upragnione wyciszenie ducha i umysłu. Po sezonie łatwiej znaleźć również nocleg.

Jazda na rowerze

Jesienią świetnie sprawdzą się również przejażdżki rowerowe. Jeżdżąc na rowerze wzmacniamy przede wszystkim mięśnie nóg i pośladków. Rower to również doskonała opcja dla osób, które chcą się odstresować. Pamiętajmy, by w chłodne dni zaopatrzyć się w odzież termiczną.

Sporty drużynowe

Jesień i zima to również dobry czas, by umówić się ze znajomymi na piłkę siatkową lub inny sport drużynowy. Takie spotkania nie tylko służą poprawie naszej aktywności fizycznej, ale także integracji z innymi ludźmi.

Siłownia i aerobik

W jesienne dni świetnie sprawdzą się również siłownia oraz aerobik. Nie tylko poprawią one naszą sylwetkę i samopoczucie, ale pomogą nawiązać nowe znajomości. Jeśli decydujemy się na aerobik, koniecznie zapiszmy się do większej grupy. Z pewnością nie pożałujemy.

Pilates

Kolejna propozycja to pilates, czyli ćwiczenia, które mają na celu zwiększyć elastyczność naszego ciała. Pilates mogą uprawiać osoby w każdym wieku, bez względu na płeć, wiek czy kondycję fizyczną. To doskonała propozycja dla tych, którzy chcą poprawić elastyczność swojego ciała, a jednocześnie jego wygląd. Pilates pomaga również zachować odpowiednią postawę ciała na co dzień i zapobiec rozwojowi schorzeń kręgosłupa. Jeśli decydujemy się na rozpoczęcie takich ćwiczeń, to koniecznie korzystajmy z porad specjalistów. Zaletą pilatesu jest również fakt, że można ćwiczyć go zarówno samodzielnie w domu, jak i w grupie.

Basen

W jesienne wieczory warto wybrać się również na basen, najlepiej na taki, który posiada saunę. Będziemy mogli się porządnie wypocić i wydalić z organizmu szkodliwe toksyny. Pływanie to jeden ze sportów, które angażują do pracy większość mięśni. Dlatego regularne pływanie pomoże nam wyrzeźbić piękną sylwetkę, a także wzmocni odporność organizmu.

Pamiętajmy, że regularna aktywność fizyczna zwiększa wydzielanie hormonu serotoniny, która odpowiedzialna jest za nasz dobry nastrój. Uprawiając sporty jesienią zmniejszamy zatem ryzyko złapania chandry.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama