Reklama

Jak schudnąć z brzucha i ud?

To pytanie zadaje sobie wiele osób w najróżniejszych sytuacjach. Niektórzy chcą pochwalić się zgrabną sylwetką podczas wakacji na plaży, innym zależy na tym, by wyglądać zjawiskowo w odświętnej kreacji w trakcie ważnego wydarzenia. Czasem chcemy zwyczajnie zadbać o swoje zdrowie oraz dobre samopoczucie. Też zastanawiasz się, jak schudnąć z brzucha i ud? Te części ciała bywają pod kątem odchudzania problematyczne, ale dzięki właściwym nawykom można uzyskać pożądane rezultaty – i to bez skalpela czy innych skomplikowanych zabiegów!

Jak szybko schudnąć z brzucha i ud? Nie daj się zwariować!

Odchudzanie trzeba zacząć od ułożenia sobie w głowie podstawowych kwestii. Jeśli niepożądana warstwa tłuszczyku pojawiła się wskutek długotrwałych działań, np. przez siedzący tryb pracy, znikomą aktywność fizyczną i jedzenie w nadmiarze słodyczy oraz solonych przekąsek, trudno oczekiwać natychmiastowych rezultatów.

Szukając odpowiedzi na pytanie, jak odchudzić brzuch, wielu z nas jest skłonnych testować najróżniejsze "cudowne" diety, które obiecują zniewalające rezultaty, ale nie mają zbyt wiele wspólnego ze zdrowym odżywianiem. Ponadto często kończą się efektem jojo, w wyniku czego kilogramy wracają jak bumerang, niejednokrotnie z nadwyżką. Wprowadzanie zdrowej diety powinno więc zamienić się w nawyk, a nie tylko chwilowy zryw podyktowany zbliżającym się sezonem bikini.

Reklama

Zobacz: Skazani na otyłość. Czym jest gen otyłości?

Odchudzanie brzucha i ud: Tych produktów unikaj

Popularne jest stwierdzenie, że "brzuch robi się w kuchni". Choć ćwiczenia są ważne, to właśnie od żywieniowego rachunku sumienia i przeglądu swoich zapasów należy rozpocząć pracę nad płaskim brzuchem i szczupłymi udami. Po ciężkim dniu twoją ulubioną formą relaksu jest obejrzenie filmu lub serialu z paczką chipsów i ciastek w ręce? Niestety, one pierwsze są na wylocie!

Zrezygnować trzeba ze słodyczy, słonych przekąsek, gazowanych i słodzonych napojów oraz z alkoholu. Zwróć uwagę na sposób przygotowania domowych posiłków. Zamiast smażenia jedzenia w głębokim tłuszczu, postaw na pieczenie lub gotowanie, np. na parze.

Żywieniowi sprzymierzeńcy odchudzania

Wydaje się, że czeka cię teraz smutne życie usłane wyłącznie liśćmi sałaty? Dieta na brzuch i uda może być, a nawet powinna, różnorodna i naprawdę smaczna. Potraktuj ją jako okazję do poznawania aromatycznych ziół i przypraw, które zastąpią ci sól oraz cukier. Warzywne sałatki skropione sokiem z cytryny lub limonki smakują wybornie!

Zadbaj o to, by na twoim talerzu dominowały produkty bogate w białko: chude mięsa, ryby, twaróg oraz rośliny strączkowe. Niech nie brakuje świeżych, jak najmniej przetworzonych warzyw i owoców. Białe pszenne pieczywo zamień na pełnoziarniste.

Domowe odchudzanie: Nie zapomnij o wodzie!

Co prawda nawadnianie organizmu jest ważne nie tylko pod kątem odchudzania, lecz w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej z brzucha i ud powinno stać się priorytetem. Wypijaj  co najmniej dwa litry niegazowanej wody mineralnej każdego dnia. Jej smak możesz wzbogacić listkami świeżej mięty albo cytrusowym sokiem. Takie połączenia kapitalnie orzeźwiają w najbardziej upalne dni.

Ćwiczenia na mięśnie ud

Jeśli do tej pory twoją najbardziej intensywną aktywnością było przejście do zaparkowanego pod domem samochodu, zacznij od ćwiczeń o umiarkowanej intensywności. Nawet zwykłe spacery są dobrym początkiem! Gdy jednak chcesz skupić się na bardziej wymagających i efektywnych ćwiczeniach na uda, spróbuj z bieganiem, szybką jazdą na rowerze i skakaniem na skakance.

Może odkurzysz swój karnet na siłownię? Ćwiczenia na orbitreku bardzo dobrze modelują uda. Z kolei w zaciszu domowym z powodzeniem możesz wykonywać przysiady, wykroki i zakroki. Dla wzmocnienia efektu wykonuj je z obciążeniem, trzymając w ręce hantle albo butelki z wodą.

Sprawdź: Co można jeść latem przy nadciśnieniu? Odpadają smakołyki z promenady

Trening na płaski brzuch

By spalić tkankę tłuszczową na brzuchu, konieczne jest wykonywanie ćwiczeń aerobowych (kardio). Nie tylko pozbędziesz się oponki, ale zwiększysz też wydolność swojego ciała. Doskonale sprawdzą się bieganie, pływanie i jazda na rowerze - koniecznie wykorzystaj ładną pogodę, kiedy aż żal byłoby zamykać się na siłowni!

Z kolei w domu warto wykonywać różne warianty "brzuszków". Pamiętaj o tym, że lepsze efekty daje powolne, ale dokładne robienie ćwiczeń, niż szybkie serie, kiedy zupełnie nie panujesz nad techniką i myślisz tylko o błyskawicznym zakończeniu treningu.

Polecamy:

Dlaczego warto jeść zielone warzywa?

Jakie właściwości ma sok z czarnej porzeczki? Jak go przygotować?

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama