Reklama

Jak ćwiczenia na trampolinie wpływają na nasze zdrowie?

Każdy z nas w dzieciństwie marzył o ogromnej trampolinie, na której można by było skakać i bawić się cały dzień bez opamiętania. Oczywiście taka trampolina zajmuje dużo miejsca i musi być rozłożona w bezpiecznym miejscu, aby nikt nie zrobił sobie krzywdy. Jednak nie każdy posiada ogród, w którym bez przeszkód można było by rozłożyć takiego kolosa. Na szczęście, miłośnikom skoków na trampolinie wyszli naprzeciw producenci trampolin fitness, które są niewielkie bo mają około 120-150cm średnicy i ważą tylko 10 kilogramów.

Wiele osób wykorzystuje właśnie trampoliny fitness do ćwiczeń, aby wzmocnić mięśnie nóg i brzucha. Skoki na trampolinie to świetna zabawa połączona z wysiłkiem fizycznym, który daje super efekty! Ćwiczenia wykonywane regularnie pomagają zrzucić zbędne kilogramy, zwiększają cyrkulację tlenu w całym organizmie, dzięki czemu nasz mózg jest odpowiednio dotleniony.

Dodatkowo, ćwiczenia te mogą wykonywać osoby w każdym wieku! Wystarczy trochę samozaparcia i kilka wolnych kwadransów w ciągu dnia, aby zwiększyć napięcie mięśni w całym ciele. Równie ważne jest, że ćwiczenia wzmacniają organizm oraz wspierają układ limfatyczny, który zbiera substancje toksyczne i odprowadza je do węzłów chłonnych, skąd są transportowane do nerek i usuwane z naszego ciała. Lekarze odkryli również, że jedną z głównych zalet skoków jest wspomaganie układu kostnego.

Od czego zacząć ćwiczenia? Najlepiej od 15 minutowej rozgrzewki, w czasie której rozciągniemy mięśnie i przygotujemy je do wysiłku. Na początku należy delikatnie podskakiwać i pracować nad techniką skoków. Pamiętajmy, aby za pierwszym razem nie przesadzić, ponieważ wystarczy chwila nieuwagi i możemy nabawić się kontuzji. Skoki na trampolinie pomagają również redukować cellulit i działają regenerująco na skórę całego ciała.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama