Reklama

Ile kilometrów musisz przejść, aby stracić zbędne kilogramy?

Chodzenie jest jedną z najprostszych i najbardziej skutecznych form ćwiczeń, które w dość krótkim czasie pomogą zrzucić zbędne kilogramy. Chodzenie może również poprawić stan zdrowia, dotlenić organizm i wzmocnić mięśnie nóg. Jednak tylko nieliczne osoby są świadome, że chodzenie może pomóc zrzucić 0,5 kilograma każdego dnia! W ciągu tygodnia możemy zrzucić nawet 10 kilo regularnie spacerując jeśli dołączymy do tego zdrową dietę oraz dodatkowy wysiłek fizyczny.

Reklama

Jednak samo chodzenie to nie wszystko. Wiele czynników składa się na prawidłowy proces spalania tłuszczu podczas chodzenia. Załóżmy na przykład, że pójdziesz ze stałą prędkością 6,5 km/h i przez około godzinę spalisz 400 kcal. Jeśli jednak podniesiesz poprzeczkę i pomaszerujesz w tempie 11 km/h spalisz w takim samym czasie 300 kcal więcej. Wychodzi na to, że warto spacerować dla własnego zdrowia i zgrabnej sylwetki. Codzienny spacer z użyciem krokomierza pomoże uzyskać ci znakomite efekty.

Krokomierz lub zegarek służą do monitorowania ilości kroków, dystansu jaki przejdziemy oraz tętna i czasu przejścia. Dzięki temu będziemy wiedzieć, dokładnie ile czasu poświęcamy na trening każdego dnia i będziemy w stanie ułożyć swój własny plan treningowy. Dlatego też, przejście odpowiedniego dystansu może spalić kalorie oraz zbędne kilogramy.

Poniższe kroki pomogą spalić dodatkową ilość kalorii:

- nie korzystaj z autobusu, ani taksówki

- chodź z dziećmi

- zaparkuj samochód daleko od miejsca w którym mieszkasz

- używaj schodów, zamiast windy

- wykonuj ćwiczenia podczas spacerów

Oprócz tego warto spróbować:

- podczas spaceru słuchaj ulubionej muzyki, która będzie Cię motywować do dalszej drogi

- co jakiś czas zmieniaj trasę

- zaproś przyjaciół i znajomych do wspólnych spacerów

- zwiedzaj swoją okolicę

- gdy na dworze jest zimno, zainwestuj w bieżnię, która pozwoli utrzymać dotychczasowy styl życia

Jeśli regularne spacery wejdą ci w nawyk, nie będziesz miała problemu z wahaniem wagi oraz przybieraniem na wadze. Spacer, plus zdrowa dieta i ćwiczenia są gwarancją sukcesu!

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama