Reklama

Dlaczego elastyczność ciała jest ważna?

Niektóre osoby są na tyle elastyczne, że mogą wykonać pełny skłon, a inne uważają, że mają dobry dzień, jeśli są w stanie zawiązać buty. Trening cardio, jak i trening siłowy wraz z ćwiczeniami rozciągającymi są ważnymi elementami dobrej kondycji. Następnym razem kładąc się na kanapie, aby obejrzeć serial, pomyśl o tym, aby przenieść się na podłogę w celu rozciągnięcia pewnych partii ciała. Po kilku tygodniach będziesz wiedział dlaczego giętkość jest taka ważna. Oto niektóre korzyści z niej wynikające.

Reklama

Poszerza się zakres ruchu

Wiek, siedzący, a nawet aktywny styl życia powodują, że mięśnie i tkanki łączne tracą ruchliwość powodując zmniejszenie się zakresu ruchów. Jeśli nie możesz się rozciągnąć, to może się okazać, że nie poruszasz się tak swobodnie jak kiedyś – może nie możesz unieść całkowicie ręki nad głowę lub do końca wyciągnąć nóg. Regularne rozciąganie pomoże ci w utrzymaniu i poprawie zakresu ruchów, dzięki czemu będziesz mógł z łatwością wykonywać codzienne czynności.

Dzięki rozciąganiu możesz się zrelaksować

Żyjemy w ciągłym stresie, dlatego czasami warto znaleźć kilka minut na to, aby się zrelaksować. Rozciąganie w formie jogi, pilatesu lub zwykłego ćwiczenia jest bardzo dobrym pomysłem. Głębokie oddychanie, które towarzyszy tym ćwiczeniom powoduje, że dostarczamy swojemu organizmowi więcej tlenu, który dociera do komórek. Następnym razem kiedy poczujesz się spięta, znajdź kilka minut na rozciągnięcie się i ćwiczenia oddechowe.

Zmniejsza ból

Bóle stawów mogą być często spowodowane napięciem okolicznych mięśni. W przypadku kolana, jeśli mięsień czworogłowy jest napięty, to powoduje to nieprawidłową pracę rzepki, co w rezultacie prowadzi do bólu kolana. W tym przypadku rozciągnięcie tych mięśni zmniejszy lub całkowicie usunie ból kolana. Tyczy się to wszystkich stawów, dlatego zanim sięgniesz po leki przeciwbólowe, spróbuj się porozciągać.

Zmniejsza ryzyko urazu

Jeśli twoje mięśnie i tkanki łączne będę giętkie i zwinne, to może zmniejszyć to ryzyko urazu. Pamiętaj jednak, że zbyt duża giętkość ciała, może spowodować niestabilność stawów, co z kolei może być przyczyną urazu. Najlepiej jest starać się wypośrodkować.

Ułatwia krążenie krwi

Regularne rozciąganie poprawia krążenie krwi przez mięśnie. Ciągłe napięcie mięśni ogranicza dopływ krwi, nie wspominając już o dostarczeniu do nich tlenu i składników odżywczych. Może to spowodować odczuwanie bólu lub osłabienie mięśni. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany, to stan ten może okazać się przewlekły, dlatego też tak ważne jest wykonywanie ćwiczeń rozciągających, które usuwają napięcie mięśni i poprawiają krążenie krwi, która niesie ze sobą wiele wartości odżywczych.

Poprawia się postura

Rozejrzyj się. Ile osób wokół ciebie wykazuje prawidłową postawę ciała? Siedzący tryb życia wielu osób sprawia, że wiele z nich ma zaokrąglone plecy i opadnięte ramiona. Zła postawa ciała sprawia, że nie tylko się garbisz, lecz także możesz mieć objawy takie jak ból głowy, pleców oraz wiele innych dolegliwości. Ćwiczenia rozciągające poszerzą klatkę piersiową oraz ustabilizują ramiona, co spowoduje, że twoja sylwetka będzie wyprostowana.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama