Reklama

Co jest lepsze? Poranne ćwiczenia, czy może wieczorny trening?

Czy planujesz rozpoczęcie nowego reżimu treningowego? Jeśli to czytasz, to prawdopodobnie chcesz stworzyć dla siebie harmonogram, który przyniesie ci największe korzyści treningowe i wtedy pojawia się pytanie, czy lepiej ćwiczyć wcześnie rano, czy lepiej wieczorem? Co przyniesie największe korzyści?

Reklama

Korzyści wynikające z porannych ćwiczeń

Badania naukowe wykazały, że ćwiczenia w godzinach porannych są najlepsze do obniżenia ciśnienia krwi oraz poprawę snu kolejnej nocy. U osób badanych odnotowano redukcję ciśnienia tętniczego o 10%, który utrzymywał się przez cały dzień. Nocą osoby te spały dłużej, miały lepszą jakość snu oraz spadek ciśnienia tętniczego o 25% w czasie snu. Więc jeśli jesteś osobą u której może być większe ryzyko chorób serca lub cierpisz z powodu zaburzeń snu lub nadciśnienia, rutynowe poranne ćwiczenia mogą być dla ciebie najlepszym wyborem. Ćwiczenie rano może być również skuteczniejsze przez to, że rano jesteś wypoczęty, masz energię by trenować oraz głowę czystą od codziennych spraw i nagromadzonego w ciągu dnia stresu.

Korzyści wynikające z ćwiczeń po pracy

Badania naukowe wykazują, że ludzie wykonujący ćwiczenia po pracy osiągnęli wyższy poziom sprawności fizycznej niż ludzie, którzy wykonywali je rano. Ludzie wykonujący ćwiczenia po pracy charakteryzowali się obniżonym poziomem kortyzolu oraz stabilniejszym poziomem hormonów. Odnotowano również spadek stężenia glukozy. W obydwu przypadkach odnotowano przyspieszenie metabolizmu na wskutek regularnych ćwiczeń.

Podsumowując, według specjalistów z dziedziny największe korzyści przynosi trening w godzinach porannych oraz między 16, a 18 po południu, jednak nie dla każdego, ponieważ jest to unikalna cecha każdego człowieka. Sumiennie wykonywany trening zawsze przynosi korzyści, szczególnie jeśli jest powtarzany regularnie. Sam powinieneś zdecydować kiedy lubisz trenować bardziej, bo ważniejsze od badań naukowych i rodzaju ćwiczeń jest twoje nastawienie do treningu. Jeśli będziesz negatywnie nastawiony do treningu, lub jeśli będziesz zły na siebie, bo musisz rano wstać aby potrenować- nie będzie to dla ciebie korzystne. Do treningu musisz być zawsze nastawiony pozytywnie, zmotywowany, musisz wierzyć w to co robisz, a wtedy nie ma znaczenia kiedy wykonasz ten trening- ważne byś miał z tego satysfakcje, a efekty również się pojawią. Powodzenia!

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama