Reklama

10 powodów, dla których powinnaś podnosić ciężarki

Podczas podnoszenia ciężarów wzmacniamy naszą siłę oraz utrzymujemy naszą kondycję w dobrym stanie. Jeśli rozważasz rozpoczęcie ćwiczeń siłowych, to poniżej znajdziesz 10 powodów, dla których są one warte wysiłku. Podnoszenie ciężarów jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń fitness, ponieważ wraz z wiekiem tracimy masę mięśniową, która daje nam siłę dźwigać, nosić oraz wykonywać inne fizyczne aktywności. Czasami nasza siła może nas nawet uchronić przed niebezpiecznym upadkiem.

Podczas podnoszenia ciężarów spalamy tłuszcz. Podczas treningu budujemy masę mięśniową oraz spalamy tłuszcz, a co najważniejsze spala się on jeszcze nawet po tym jak zakończymy ćwiczenia.

Podnoszenie ciężarów zmienia wygląd naszego ciała. Wykonywanie tego typu ćwiczeń nada twojej sylwetce wyrzeźbiony i umięśniony kształt. Nareszcie będziesz mogła założyć ciuchy, które już dawno spisałaś na straty i wyglądać w nich rewelacyjnie.

Podnoszenie ciężarów wzmacnia kości. Wraz z wiekiem nasze kości stają się coraz słabsze, a problem osteoporozy dotyka tysiące kobiet. Budując masę mięśniową, wzmacniasz również gęstość kości, a mocniejsze kości to mniejsze ryzyko złamań podczas upadku lub aktywności fizycznej.

Podnoszenie ciężarów zapewnia prawidłową postawę ciała. Wzmocnienie poszczególnych grup mięśni, pozwala aby funkcjonowały one w sposób, w jaki zostały do tego stworzone. Na przykład mięśnie pleców i brzucha uzupełniają się, tworząc rdzeń twojego ciała. Są one ważne, ponieważ dzięki nim zachowujemy odpowiednią posturę oraz równowagę.

Trening siłowy zwiększa ilość energii. Zmniejszenie masy ciała, a zwiększenie masy mięśniowej spowoduje, że twój organizm będzie zamieniał spożyte pokarmy na energię. Poczujesz, że możesz zrobić więcej rzeczy i nie czuć zmęczenia.

Możesz mieć płaski brzuch. Aby mieć płaski brzuch nie wystarczy ćwiczyć tylko mięśni w jego obrębie. Zwiększenie masy mięśniowej przyspiesza także metabolizm. Kiedy wreszcie tłuszcz zniknie z twojego brzucha, będziesz mogła na nim zobaczyć pięknie wypracowane mięśnie.

Twoja siła będzie się zwiększać. Zanim rozpoczęłaś ćwiczenia, mogłaś czuć, że jesteś zbyt słaba, aby podnosić ciężkie rzeczy. Jednak im więcej będziesz miała mięśni, tym będziesz czuła się silniejsza.

Pozbędziesz się bólu. Zwiększenie gęstości kości, masy mięśniowej oraz wzmocnienie stawów, pozwoli ci zapomnieć o odczuwanym bólu. Ból spowodowany sztywnością lub ograniczoną ruchliwością, zniknie podczas podnoszenia ciężarów. Ćwiczenia siłowe zwiększają zakres ruchów oraz niwelują ból.

Poczujesz się lepiej. Podczas ćwiczeń zwiększa się produkcja endorfin w organizmie, a co za tym idzie sprawiają, że czujesz się lepiej.

Zmniejszysz swój poziom stresu. Ćwicząc, zwiększasz pewność siebie, co powoduje, że lepiej radzisz sobie w sytuacjach stresowych.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama