Reklama

Jak przygotować smaczną i zdrową kawę?

Kawa to napój, który – większości z nas – towarzyszy już od przebudzenia. Niestety, niektórzy wyrobili sobie o niej nienajlepsze zdanie, gdyż twierdzono, że bardzo szkodzi. Jeśli pije się ją w niewielkich ilościach, można czerpać z niej wiele: nie tylko pobudzi, ale poprawi perystaltykę jelit oraz pomoże zrzucić zbędne kilogramy. Jak przygotować smaczną i zdrową kawę? Sprawdźmy.

Wybór ziaren jest istotny

Jeśli chcemy czerpać z kawy to, co najlepsze, postawy ma tę sprzedawaną w ziarnach. Uprzednio zmielona kawa traci szybciej zawarte w niej olejki eteryczne oraz smak i zapach. Wystarczy zmielić odpowiednią ilość bezpośrednio przed parzeniem.

Woda również wpływa na smak

Nie tylko ziarna kawy sprawiają, że napar jest aromatyczny. Kluczowy jest również wpływ wody, a szczególnie jej twardość - z czym bryka się wiele gospodarstw domowych. Jeśli chcemy, by kawa była smaczna, zaopatrzmy się w filtr dzbankowy lub sięgnijmy po butelkowaną wodę źródlaną.

Sposób parzenia

Jeśli mamy kawiarkę albo ekspres, to nie musimy dbać o odpowiedną temperaturę wody. Jeśli nie mamy takich akcesoriów, to nie znaczy, że jesteśmy skazani na niesmaczną kawę. Wystarczy zadbać o temperaturę wody potrzebnej do parzenia. Kategorycznie unikajmy wrzątku, bo to on prowadzi do powstania goryczki i kwaśnego posmaku. Dlatego lepiej chwilę odczekać, aż woda osiągnie od 88 do 95 stopni Celsjusza. Wypróbuj, a od razu poczujesz kolosalną różnicę.

Trik baristów

Niektórzy polecają inny sposób na zaparzenie aromatycznej i zdrowej kawy. Znacząco się różni od tych, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Na czym polega? Wystarczy do dzbanka z sitkiem (takim, który można postawić na kuchence) wsypać kawę i zalać wodą (w zastępstwie można sięgnąć po zwykły kubek emaliowany) i zagotować. W momencie, gdy zacznie wrzeć, od razu ściągnąć z kuchenki i dodać niewielką ilość zimnej wody, a następie poczekać około pięciu minut. Tak przygotowany napar można wzbogacić dodatkami.

Nie żałuj dodatków

Z czym pijemy kawę? Wśród dodatków do małej czarnej wciąż króluje cukier, ale jego nadmiar w diecie nie tylko rujnuje zęby, ale także jest zamachem na zdrową i szczupłą sylwetkę. Mleko nie jest najgorszym rozwiązaniem, ale warto przed wlaniem do kawy odrobinę je podgrzać. A co jeszcze można dodać do naparu? Może być to chili, które sprawi, że poprawi się perystaltyka jelit. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać odrobinę kardamonu czy cynamonu (mają działanie antybakteryjne), które nadadzą wyśmienitego, korzennego smaku. A co, jeśli trudno nam się rozstać ze słodyczą? Zamiast cukru, warto posłodzić ją odrobiną miodu.

Przekaż 1% na Fundację Polsat rozliczając PIT TUTAJ >>>

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama