Reklama

Idealne na lato orzeźwiające napoje z ogórków

Masz już kiszone, w curry i korniszony. Codziennie na obiad jadasz mizerię, robisz z nimi kanapki, ale nadal masz ich za dużo. Zastanawiasz się co zrobić z ogórków? Dzięki nim przygotujesz idealne na lato orzeźwiające napoje. Z ogórków, cytryny i innych składników w kilka chwil zrobisz koktajle, które oczarują twoją rodzinę i gości.

Reklama

Orzeźwiający napój ogórkowy

Ostatnio lato bywa niezwykle upalne w naszym kraju. Dlatego warto sięgać po zdrowe napoje chłodzące. Jeden z nich wykonasz na bazie ogórków. Jest banalny w wykonaniu i niezwykle pyszny. Często mówi się o nim woda z ogórkiem i cytryną. Orzeźwienie — gwarantowane, a jednocześnie pobudzisz wątrobę, jelita i nerki do działania. Ten napój wspomaga trawienie i odchudzanie. Do jego wykonania będziesz potrzebować: ogórka, cytrynę, imbir i kilka listków świeżej mięty.

Wszystkie składniki umyj. Cytrynę przekrój na pół i lekko wyciśnij sok do dzbanka. Następnie pokrój na plastry i wrzuć je do naczynia. Ogórek pokrój w plasterki i także umieść w dzbanku. Obierz około centymetrowy kawałek imbiru i zetrzyj na tarce. Wrzuć do naczynia. Liście mięty lekko rozetrzyj w palcach, aby uwolnić ich zapach i włóż do naczynia. Na koniec wszystkie składniki zalej wodą i włóż do lodówki. Napój powinien się chłodzić przynajmniej pół godziny, wówczas ma lepszy smak, lecz jeśli jesteś bardzo spragniony, możesz wypić go od razu. Smak tego wyjątkowo orzeźwiającego płynu jest o wiele lepszy, jeśli przechowuje się go w lodówce.

Zdrowy koktajl ogórkowo-jabłkowy

Skórka ogórka zawiera błonnik, który nie tylko syci, ale także pobudza jelita do trawienia. Warzywo zawiera też witaminy A, C i witaminy z grupy B. Można w nim znaleźć antyoksydanty, magnez, fosfor, żelazo i wapń. W jabłku znajdziesz witaminy B, E, C i K oraz beta-karoten, z którego w organizmie powstaje witamina A. Owoce zawierają też między innymi wapń, magnez, fosfor i potas. Mają pozytywny wpływ na pracę serca i chronią przed zaparciami. Kiwi to skarbnica witaminy C, a jak przekonują norwescy naukowcy, może także obniżać ciśnienie tętnicze krwi. Ponadto ten tropikalny owoc zawiera enzym przyspieszający trawienie białek, dzięki czemu zmniejsza uczucie przejedzenia po posiłku. Warto serwować ten koktajl po sytych obiadach. 

Przygotowanie napoju jest bardzo łatwe. Po pierwsze należy umyć owoce. Kiwi obierz ze skórki i pokrój na kawałki, natomiast jabłko i ogórka pokrój w łupkach. Wrzuć składniki do garnka lub blendera kielichowego, wlej szklankę wody, łyżeczkę soku z cytryny i łyżeczkę miodu. Możesz dodać także liść sałaty. Całość zblenduj. Napój podawaj z rozdrobnionym lodem.

Niedobór witaminy C może mieć poważne konsekwencje >>

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama