Reklama

10 najlepszych soków warzywnych do zrobienia w domu

Ostatnio bardzo popularne stały się diety oczyszczające oraz oparte na sokach. Nic w tym dziwnego, ponieważ soki świetnie sprawdzają się przy detoksykacji i podczas odchudzania. Ważne jest jednak aby wybrać odpowiednie składniki. Większość z nas uwielbia soki owocowe, chociaż warzywne nie ustępują im miejsca ani pod względem wartości odżywczych ani pod względem smaku. Szpinak, pomidory, ogórki, kapusta i brokuły – to wszystko składniki na sok. Możesz zblendować każde z osobna lub stworzyć warzywny mix. Zastanawiasz się pewnie, które warzywa nadają się na sok – przedstawiamy więc 10 najlepszych soków warzywnych, które możesz przygotować w domu.

Reklama

Sok pomidorowy

Soczysty, aromatyczny i czerwony pomidor to wspaniała uczta zarówno dla oczy jak i dla podniebienia. Pełne likopenu pomidory są świetnymi antyoksydantami, dzięki czemu świetnie sprawdzą się, jeśli chcesz oczyścić swoje ciało z toksyn. W dodatku utrzymają cię w dobrym zdrowiu, ponieważ antyoksydanty neutralizują wolne rodniki i chronią przed rakiem, szczególnie rakiem jąder u mężczyzn. Pij sok z samych pomidorów lub mieszaj je z innymi warzywami. Pamiętaj tylko, że nadmierne spożycie tych warzyw może prowadzić do powstania kamieni nerkowych.

Sok marchewkowy

Tego pomarańczowego warzywa nie trzeba nikomu przedstawiać. Pełne jest beta-karotenu, wspomaga wchłanianie witaminy A i jest naturalnie słodkie. Świetnie sprawdza się w połączeniu ze szpinakiem, brokułami i trawą pszenicy, ponieważ maskuje ich mniej przyjemny smak. Wysoka zawartość beta-karotenu wpływa pozytywnie nie tylko na skórę i mózg, ale także chroni naczynia krwionośne, pomaga zwalczać infekcje i pobudza układ odpornościowy. Pewne badania wykazały, że marchewki powodują wyeliminowanie bakterii gnilnych okrężnicy i pasożytów jelitowych. Zblenduj je z jabłkami, a otrzymasz pyszny

i energetyzujący sok.

Sok szpinakowy

To zielone liściaste warzywo jest źródłem witamin A i K, kwasu foliowego, magnezu, manganu, wapna, żelaza, potasu, witaminy C oraz witamin B2 i B6. Dodatkowo dostarcza ciału białka, witaminy E, błonnika, miedzi, cynku, selenu i kwasów omega-3. Nic dziwnego, że szpinak nazywany jest królem zielonych warzyw. Dzięki wszystkim wymienionym powyżej wartościom odżywczym pozostajemy zdrowi i pełni życia. Szpinak świetnie wpływa także na zdrowie twoich włosów i skóry. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że kwas szczawiowy obecny w liściach szpinaku może utrudniać wchłanianie wapnia. Z tego powodu szpinakowymi przysmakami możesz się raczyć nie częściej, niż trzy razy w tygodniu.

Sok z kapusty

Sok z kapusty może uratować cię, jeśli zmagasz się z bólem brzucha. Picie jednej szklanki tego soku każdego dnia skutecznie uwolni cię od wrzodów. To warzywo zawiera indole, które pomagają przy regulacji metabolizmu oraz w utrzymaniu odpowiedniego poziomu estrogenów. Ponieważ sok z kapusty nie należy do najsmaczniejszych, można go połączyć

z innymi składnikami, które lubisz – pomidorami, pomarańczami lub marchewkami.

Sok brokułowy

Brokuł, wdzięczny przedstawiciele rodziny kapustowatych, znany jest z imponującej zawartości witaminy C i antyoksydantów. Spożywanie surowych brokułów kilka razy w tygodniu może zapobiec pojawieniu się raka płuc, jelita grubego lub piersi. Ponieważ jednak, spożywanie brokułów na surowo nie jest łatwe, najlepszym rozwiązaniem jest je zblendować i wymieszać z sokiem pomidorowym. Chloroplasty pochodzące z tej rośliny pozytywnie wpływają na poziom cukru i insuliny we krwi.

Sok ze słodkich ziemniaków (batatów)

Słodkie ziemniaki są wyjątkowo bogate w beta-karoten, dlatego świetnie nadają się na składnik warzywnych napojów. Są także świetnym źródłem witamin C i B6, manganu, potasu, miedzi i żelaza. Bataty mają właściwości, dzięki którym świetnie sprawdzą się u osób cierpiących na zapalenia stawów lub inne stany zapalne.

Sok z selera

Sok z selera będzie świetnym wyborem, jeśli chcesz pozbyć się nadmiaru kwasu moczowego ze twojego organizmu. Seler zawiera dużo potasu, który może obniżyć ciśnienie krwi. Pomaga także pozbyć się wzdęć wywołanych retencją wody. Jego silne właściwości moczopędne, wraz z łatwością wypłukiwania toksyn sprawią, że seler po prostu musi być częścią diety detoksykacyjnej.

Sok z pietruszki

Wysoka zawartość chloroplastów w pietruszce sprawia, że ma ona zbawienne działanie dla twojej krwi. Sok ten doda ci energii i będzie cię chronić przed pasożytami. Dodatkowo oczyści twoją wątrobę, wzmocni serce, naczynia krwionośne, nerki i pomoże w leczeniu kamieni żółciowych. Najlepsze jest to, że ten sok usunie nieprzyjemnie zapachy z twojego ciała, zneutralizuje aromat cebuli i czosnku. Ponieważ jest bez smaku, możesz go

z powodzeniem dodawać do innych soków warzywnych, najlepiej zielonych, na przykład szpinakowego.

Sok z mniszka lekarskiego

Kolejne doskonałe źródło chloroplastów oczyszczające wątrobę, nerki i trzustkę. Ten sok jest łagodnym środkiem moczopędnym, jak również lekarstwem na cukrzycę, niedokrwistość i hipoglikemię. Dodatkowo odblokowuje zatkane pory u osób z trądzikiem, ponieważ zawiera naturalne środki oczyszczające. Ponadto pozwala odczuć dobroczynne działanie wapnia, potasu, żelaza i manganu.

Sok buraczany

Ten szkarłatny sok jest odżywczym motorem napędowym. Buraki są bogate w składniki mineralne, takie jak magnez, wapń, potas, sód oraz fosfor. Warzywa te zawierają także żelazo, miedź, cynk, selen i mangan. Spożywanie szklanki soku z buraków dziennie pomaga w obniżaniu ciśnienia krwi, poprawia przepływ krwi do mózgu. Zmniejsza ryzyko wystąpienia związanych z wiekiem zaburzeń pamięci, takich jak demencja. Pełen przeciwutleniaczy sok pomaga usunąć wolne rodniki, a tym samym zapobiega wystąpieniu raka i nowotworów. Odtruwa wątrobę i nerki, eliminuje zły cholesterol. Kwas foliowy w tym soku ma korzystne działanie w okresie ciąży, ponieważ zapewnia ochronę przed wystąpieniem wad wrodzonych.

Soki warzywne działają energetyzująco także na osoby starsze, ponieważ poszerzają naczynia krwionośne i obniżają ilość tlenu wymaganą przez mięśnie podczas wysiłku fizycznego. Jeżeli nie jest ci łatwo spożyć zalecaną dzienną porcję warzyw, spróbuj po prostu ja wypić. Możesz także przemycić warzywa w postaci soku do diety twoich dzieci. Pij soki i żyj zdrowo!

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama