Reklama

Zielony jęczmień: Pomaga schudnąć i wzmacnia serce

Zielony jęczmień to nic innego, jak młody jęczmień. W fazie dojrzewania przybiera on mocno zieloną barwę, stąd jego nazwa. Zielony jęczmień ostatnio robi furorę w dietach odchudzających. Nic dziwnego, gdyż znajdziemy w nim potężną dawkę błonnika. To jednak nie są jedyne pozytywne właściwości tej rośliny. Sprawdźmy, dlaczego jeszcze warto skorzystać z dobrodziejstw zielonego jęczmienia i w jakiej postaci najlepiej go stosować.

Wartość odżywcza

W zielonym jęczmieniu znajdziemy sporo cennych dla naszego organizmu witamin oraz składników mineralnych. Jest on doskonałym źródłem witamin z grupy B, zawiera także witaminy C i E, beta-karoten, żelazo, magnez, wapń oraz cynk. Co więcej, w zielonych łodygach jęczmienia obecne są naturalne hormony i chlorofil – barwnik, a także niezbędne aminokwasy, których nasz organizm nie potrafi samodzielnie wyprodukować. Młody jęczmień to również bogate źródło przeciwutleniaczy, które odpowiedzialne są za zwalczanie wolnych rodników.

Właściwości zielonego jęczmienia

Dzięki wspomnianym przeciwutleniaczom zielony jęczmień usuwa z organizmu wolne rodniki, jednocześnie chroniąc go przed przewlekłymi chorobami. Jedząc regularnie zielony jęczmień zmniejszamy ryzyko pojawienia się miażdżycy, anemii oraz niektórych nowotworów. Ze względu na zawartość wielu witamin oraz minerałów młody jęczmień wzmacnia odporność organizmu i pozytywnie wpływa na nasze ogólne samopoczucie. Jak jeszcze młody jęczmień wpływa na nasze zdrowie?

Opóźnia procesy starzenia się

Obecność przeciwutleniaczy w zielonym jęczmieniu sprawia, że roślina ta pozytywnie wpływa również na naszą skórę. Wygładza ją, ujędrnia i opóźnia proces starzenia się.

Zwiększa poziom serotoniny w mózgu

Naukowcy udowodnili, że regularnie dostarczany do organizmu zielony jęczmień może hamować rozwój depresji, ponieważ zwiększa poziom serotoniny w mózgu, czyli hormonu szczęścia.

Przyspiesza odchudzanie

W zielonym jęczmieniu znajdziemy również sporo błonnika pokarmowego. Jak wiadomo, błonnik reguluje pracę układu trawiennego, przyspiesza spalanie oraz dba o mikroflorę bakteryjną jelit. Niewielka ilość młodego jęczmienia uśmierzy dolegliwości trawienne, a regularnie dostarczany do organizmu pomoże schudnąć.

Zmniejsza cholesterol

Zielony jęczmień wykazuje również zdolność zmniejszania szkodliwego cholesterolu we krwi oraz ciśnienia. Warto go stosować, jeśli odczuwamy dolegliwości związane z układem sercowo-naczyniowym. Zielony jęczmień koniecznie powinien znaleźć się w diecie osób, które przeszły zawał lub cierpią na nadciśnienie tętnicze.

W jakiej postaci jeść zielony jęczmień i gdzie go kupić?

Zielony jęczmień spotkamy na rynku w kilku postaciach, nigdy w formie świeżego kłosa. Młody jęczmień kupimy zazwyczaj w proszku, suszu lub soku. Można stosować go w różny sposób: dodawać do potraw, napojów, a także jeść bez dodatków. Młody jęczmień można dostać w dobrze zaopatrzonych sklepach ze zdrową żywnością, a także w sklepach internetowych.

Kto powinien sięgnąć po zielony jęczmień?

Zielony jęczmień powinny uwzględnić w swojej diecie osoby mające podwyższony cholesterol, cierpiące na choroby układu sercowo-naczyniowego, a także otyłe i chcące zrzucić zbędne kilogramy. Zielony jęczmień sprawdzi się również jako suplement diety osób, które zmagają się z chorobami i zaburzeniami psychicznymi.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama