Reklama

Zdrowe napoje energetyzujące

Spójrzmy prawdzie w oczy, kiedy ludzie chcą dodać sobie energii, to zazwyczaj sięgają po kawę. Według ekspertów kofeina jest narkotykiem i zbyt duża jej ilość może prowadzić do uzależnienia, a także nerwicy, zwiększonego poziomu stresu i bezsenności. Prawdą jest, że niektóre badania wykazały, że kawa posiada również pozytywne skutki na nasz organizm (zmniejsza ryzyko zachorowania na Alzheimera oraz wystąpienia udaru), jednak inne eksperymenty sugerują, że w przypadku kawy, więcej znaczy mniej. Oto zdrowe napoje energetyczne, które dodadzą ci energii bez obaw o uczucie niepokoju i nieprzespane noce.

Reklama

Woda

Mimo że brzmi to dość prosto, to woda jest kluczowym napojem energetycznym lekceważonym przez wiele osób. Nie brzmi to tak ekscytująco jak ostra latte czy podwójne espresso, jednak woda potrafi zdziałać cuda, jeśli chodzi o podniesienie poziomu energii. Woda jest idealnym napojem energetycznym, ponieważ dzięki niej nie czujemy się ospali. Jej nawadniające właściwości są odpowiedzialne za przypływ energii oraz poprawę naszego metabolizmu i pamięci.

Woda wzbogacona o owoce lub zioła

Jeśli kilka szklanek wody nie mają wpływu na twój poziom energii, to możesz dodać do niej kawałki owoców, sok z owoców lub zioła. Dodatki te sprawią, że woda będzie nie tylko lepiej smakować, lecz także doda ci więcej energii. Wiele osób lubi wzbogacać swoją wodę jagodami, cytryną, truskawkami lub nawet ziołami takimi jak mięta, która nie tylko dobrze smakuje, lecz także zapewnia twojemu organizmowi składników odżywczych.

Woda kokosowa

Woda kokosowa ma delikatny tropikalny smak i jest wypełniona elektrolitami takimi jak potas, dzięki czemu idealnie nawadnia organizm i pomaga utrzymać odpowiedni poziom energii. Wiadomo, że lepszym rozwiązaniem jest dodanie do wody świeżych owoców lub zrobienie koktajlu, jednak woda kokosowa na pewno bije na głowę wszystkie inne przetworzone napoje energetyczne, które często zawierają dużą ilość cukru, sztucznych dodatków oraz innych składników.

Napoje z nasionami chia

Nasiona chia są popularnym składnikiem, który można znaleźć w prawie każdym sklepie ze zdrową żywnością. Badania pokazują, że spożywając nasiona chia mamy większy poziom energii oraz stabilny poziom cukru. Tak więc, dlaczego by nie zrobić napoju z ich dodatkiem?

Napój chia fresca od stuleci jest bardzo popularny w Meksyku i jest bardzo łatwy w przygotowaniu: do szklanki wody dodaj 1 łyżeczkę nasion chia, następnie wyciśnij do niej sok z limonki i dodaj odrobinę słodkości w postaci organicznego miodu. Po wymieszaniu wszystkich składników napój należy wypić od razu, ponieważ po dłuższym czasie nasiona pęcznieją i tworzą żelową substancję, która nadaje się jedynie do przepisów, w których wymagana jest duża gęstość napoju.

Koktajle

Jeśli słysząc słowo koktajl, myślisz o zielonym napoju z trudnymi do przełknięcia kawałkami surowego jedzenia, to wiedz, że kolor nie ma wpływu na smak, a większość dzisiejszych blenderów jest w stanie poradzić sobie ze zblendowaniem każdego liściastego warzywa. Eksperci polecają dodawać do koktajlu jarmuż, pietruszkę i szpinak, czyli składniki, które zawierają substancje odżywcze i dodają energii. Jeśli chcesz zmienić trochę smak napoju, to dodaj do niego banana, miód lub przyprawy.

Zielona herbata

Zielona herbata zawiera kofeinę, jednak w ilościach mniejszych niż kawa. Oprócz tego posiada od niej o wiele więcej zdrowotnych właściwości. Dodaje ona energii oraz co wykazały badania, jej regularne spożywanie może zmniejszyć ryzyko nowotworów i chorób serca, a także zwiększyć jasność umysłu i koncentrację.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama