Reklama

Zastosowania oleju arganowego

„Płynne złoto Maroka”, bo tak nazywany jest olej arganowy, wykorzystuje się zarówno w kulinariach, jak i w pielęgnacji ciała. Swój przydomek zawdzięcza nie tylko swoim unikalnym właściwościom, ale także procesowi pozyskiwania i produkcji. Olej arganowy jest niezwykle cenny ze względu na zawarte w nim substancje: jest bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych – kwasu oleinowego, omega-3 oraz omega-6. Można w nim również znaleźć przeciwutleniacze, takie jak fenole, karotenoidy, a także witaminę E – zwaną „witaminą młodości”. Bogactwo cennych substancji sprawia, że jest nie tylko produktem kosmetycznym i spożywczym, ale także ważnym suplementem diety. Jak wykorzystać olej arganowy? Przekonajmy się.

Reklama

Olej arganowy

Olej arganowy pozyskiwany jest z owoców drzewa arganowego, znanego także jako argonia żelazna. Obecnie wyróżnia się dwa rodzaje tego specyfiku. Ten przeznaczony do celów spożywczych produkuje się z prażonych ziaren; ma ciemny, bursztynowy kolor oraz intensywny orzechowy smak i zapach. Natomiast olej kosmetyczny uzyskuje się z nieprażonych ziaren – jest jaśniejszy oraz charakteryzuje się kwaskowatym posmakiem.

Olej kosmetyczny

Olej arganowy jest częstym składnikiem produktów przeznaczonych do pielęgnacji ciała. Dzięki przeciwutleniaczom, redukuje ilość tzw. wolnych rodników, które odpowiedzialne są za starzenie się komórek organizmu. Olej arganowy jest świetnym specyfikiem poprawiającym kondycję skóry. Ułatwia jej regenerację oraz zmniejsza widoczność zmarszczek. Stosowany regularnie, chroni ją przed czynnikami zewnętrznymi, a także wspomaga leczenie niektórych schorzeń, takich jak łuszczyca czy egzema. Olej arganowy dobrze sprawdza się w przypadku rozstępów i blizn, ponieważ zmniejsza ich widoczność. Warto wiedzieć, że substancja ta sprawdza się w pielęgnacji włosów: odbudowuje ich strukturę oraz je wzmacnia.

Olej jadalny

Jadalny olej arganowy dodaje intensywny, orientalny smak potrawom. Świetnie komponuje się z marynatami do mięs i ryb; na jego bazie powstają smaczne sosy i dipy, np. do sałatek. Niestety, jest bardzo drogi, dlatego warto stosować go raczej jako suplement diety. Korzyści z jego spożywania jest sporo: dzięki nienasyconym kwasom tłuszczowym może regulować ciśnienie krwi oraz pomaga zredukować poziom cholesterolu HDL. Tym samym zmniejsza się prawdopodobieństwo wystąpienia groźnych chorób układu krążenia: miażdżycy, zawału serca albo udaru. Jest również przydatny w profilaktyce stanów zapalnych oraz schorzeń związanych z układem nerwowym. Regularne stosowanie oleju arganowego jest korzystne dla funkcjonowania mózgu: polecany jest szczególnie dla tych, którzy na co dzień podejmują się intensywnego wysiłku umysłowego.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama