Reklama

Zamienniki żywieniowe, które pomogą ci uzyskać lepszą sylwetkę

To, co jemy ma wpływ na to, jak wyglądamy i na dłuższą metę odbija się na naszym zdrowiu. W dzisiejszych czasach nasza dieta najczęściej składa się z prostych węglowodanów i posiłków wysokotłuszczowych. Niestety te wybory powodują gromadzenie się tłuszczu i sprawiają, że nasza skóra staje się obwisła. Na szczęście istnieje wiele zdrowych zamienników produktów przetworzonych, które tak często pojawiają się w naszej diecie. Wybieraj pełnowartościowe jedzenie z dużą zawartością błonnika, które zapewnia poczucie sytości w ciągu dnia. Dzięki temu unikniesz sięgania po przypadkowe przekąski. Poniżej prezentujemy 10 zamienników, które możesz zastosować w swojej diecie. Dzięki temu zyskasz lepszą sylwetkę i zdrowszy styl życia! 1. Zamiennik dla napojów gazowanych: zielona herbata, woda smakowa, napój cytrynowy Zielona herbata pomaga podkręcić metabolizm, obniża ryzyko zachorowania na raka, zabija bakterie i zapewnia poczucie sytości. Same zalety bez dodatku cukru.

2. Zamiennik dla białego pieczywa: chleb wieloziarnisty

Białe pieczywo składa się z prostych węglowodanów, które szybko odkładają się w postaci tłuszczu w naszym organizmie. Zastąpienie go pieczywem wieloziarnistym pozwoli dłużej zachować poczucie sytości i zapobiegnie szybkiemu odkładaniu się w postaci tłuszczu. Upewnij się, że chleb, który wybierasz rzeczywiście składa się z pełnych ziaren, ponieważ wiele firm jedynie zabarwia pieczywo na ciemniejszy kolor i przykleja na niego etykietę "pełne ziarno".

3. Zamiennik dla białego ryżu: brązowy ryż lub komosa ryżowa

Biały ryż to uproszczona wersja ryżu brązowego, z którego została usunięta zawierająca błonnik i magnez łupinka. Zastąpienie ryżu białego ryżem brązowym lub komosą ryżową zapewni ci poczucie sytości i pomoże ograniczyć odkładanie się tłuszczyku w okolicach brzucha.

4. Zamiennik dla białego makaronu: makaron pełnoziarnisty

Biały makaron zawiera cukry proste, co sprawia, że chcesz jeść go więcej. Spróbuj go zastąpić makaronem pełnoziarnistym, dzięki czemu zapewnisz sobie energię w ciągu dnia.

5. Zamiennik dla białych ziemniaków: słodkie ziemniaki

Białe ziemniaki to produkt naturalny, ale mogą sprawić, że twoje IG poszybuje w górę, przez co szybko znowu poczujesz głód. Słodkie ziemniaki są trawione powoli i utrzymują IG na niskim poziomie.

6. Zamiennik dla ciast i deserów: mieszanka owoców jagodowych

Mieszanka owoców jagodowych to bogata w antyoksydanty i błonnik przekąska, którą możesz się raczyć bez poczucia winy.

7. Zamiennik dla mixu przekąsek: migdały

Migdały zawierają naturalne i zdrowe tłuszcze, które są niezbędne dla właściwego funkcjonowania hormonów w organizmie i utrzymywania stabilnego nastroju. Mix przekąsek zwykle zawiera zbędny dodatek cukru i soli.

8. Zamiennik dla jogurtów smakowych: beztłuszczowy jogurt grecki

Jogurt typu greckiego nie zawierający tłuszczu to nie tylko zdrowa dawka probiotyków, ale jeden kubeczek zawiera również 18 gramów białka z niewielką ilością cukru i węglowodanów.

9. Zamiennik dla masła: oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek to zdrowy tłuszcz zawierający dużą ilość kwasów omega-3, który zapewni twojej skórze blask i pomoże pozbyć się tłuszczyku z okolic brzucha.

10. Zamiennik dla jajek: białka jajek

Białka jajek to zdrowe źródło białka z niewielką ilością tłuszczu i cholesterolu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama