Reklama

Z czym jeść olej kokosowy?

Olej kokosowy wywołuje skrajne emocje. Zwolennicy przekonują o jego właściwościach i obecności wielu cennych substancji, natomiast przeciwnicy podkreślają, że może poważnie zaszkodzić zdrowiu. Prawda leży pośrodku, bowiem wybierając nierafinowany olej kokosowy dostarczmy wielu niezbędnych dla organizmu składników, takich jak kwas laurynowy czy nienasycone kwasy tłuszczowe. Ale nie każdy wie, jak używać oleju kokosowego. O tym, z czym najlepiej go jeść, przeczytasz poniżej.

Reklama

Sięgaj po olej nierafinowany!

Najwięcej prozdrowotnych właściwości posiada nierafinowany olej kokosowy. Cechuje go charakterystyczny, delikatny smak i miękka konsystencja. Dlatego wiele osób stosuje go jako naturalne smarowidło do pieczywa. Nie tylko może być smacznym urozmaiceniem śniadania, ale także nie powoduje gwałtownego wyrzutu poziomu insuliny oraz przyczynia się do sprawniejszego metabolizmu, co jest niezbędne, aby zrzucić zbędne kilogramy.

Bądź mistrzem kuchni azjatyckiej

Nie trzeba stołować się w chińskich knajpkach, aby raczyć się orientalnymi i pysznymi daniami. Choć nierafinowany olej kokosowy nie nadaje się do długotrwałego smażenia (ma niską temperaturę topnienia i dymienia), to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wrzucić (na parę chwil) na patelnie np. warzywa, aby nabrały bardziej oryginalnego smaku. Poza tym w niektórych sklepach można bez problemu nabyć olej płynny, co sprawdza się jako smaczny dodatek do sałatek.

Idealny dodatek do kawy

Kawa jest jednym z najpopularniejszych napojów i mało jest osób, które nie zaczynają nią poranka. Od kilku lat na świecie furorę robi tzw. kuloodporna kawa (ang. bulletproof coffee). Od tej pitej w tradycyjny sposób różni się dodatkami, ponieważ serwuje się ją z masłem. Jeśli zależy nam na utrzymaniu linii, warto je zastąpić olejem kokosowym. Obecne w nim kwasy średniołacuchowe (zwane również MCT) przyspieszają metabolizm, wspomagają pamięć i koncentrację, a także korzystnie działają na układ krążenia.

Zamiast cukru

Nikogo nie trzeba przekonywać, że cukier jest odpowiedzialny za wiele schorzeń. To nie tylko główny sprawca nadwagi i otyłości, ale także szybko doprowadza zęby do ruiny. Dlatego można go bez problemu zastąpić zdrowszą alternatywą. Wśród wielu zamienników cukru, niektórzy polecają dodanie oleju kokosowego. Warto użyć go do ziołowych naparów, ale także do zwykłej herbaty czy do miseczki z poranną owsianką.

Do wypieków

Jeśli mamy smykałkę do pieczenia słodkości, warto sięgnąć czasem po olej kokosowy. Choć w internecie jest mnóstwo pomysłów na to, jak go wykorzystać w wypiekach, warto znać prosty trik. Jeśli nie używamy papieru do pieczenia, ale potrzeba natłuścić formę, idealnie do tego celu nada się olej kokosowy.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama