Reklama

Woda cynamonowa: Dlaczego warto ją pić?

Korzenny aromat tej przyprawy wielu osobom kojarzy się z wyśmienitą szarlotką. O ile codzienne jedzenie ciasta może nie być dobrym pomysłem i skutkować szybkim wzrostem wagi, o tyle regularne picie wody z cynamonem wspiera odchudzanie, a także pomaga obniżać poziom cukru we krwi. Dlaczego jeszcze warto włączyć ją do diety i jak przygotować wodę cynamonową? Wszystkiego dowiesz się z naszego poradnika.

Cynamon: Właściwości lecznicze

Przyprawa znajduje szerokie zastosowanie w kuchniach jako nieodzowny dodatek do wielu deserów, drinków oraz dań wytrawnych, w których zależy nam na uzyskaniu intrygującego, nieco egzotycznego akcentu. Działanie cynamonu wykracza jednak poza ramy typowo kulinarne. Zawiera wiele cennych minerałów, w tym magnez, mangan, żelazo, potas i wapń. Jest źródłem dobroczynnych polifenoli, czyli związków organicznych, które wykazują działanie przeciwutleniające, niszczą także wolne rodniki.

Co to oznacza w praktyce i jak cynamon wpływa na organizm?

Reklama

  • Jest sprzymierzeńcem w odchudzaniu. Spożywanie cynamonu pomaga panować nad apetytem, a przede wszystkim ograniczyć ochotę na słodycze, która potrafi pokonać nawet najbardziej zdeterminowane osoby. Dodatkowo ma działanie rozgrzewające organizm, co przekłada się na przyspieszenie procesów przemiany materii.

  • Wpływ cynamonu na odchudzanie to jedno, ale okaże się wsparciem także dla jelit, zniweluje ryzyko pojawiania się nieprzyjemnych wzdęć.

  • Cukrzyca stanowi jedno z największych zagrożeń współczesnego świata, gdy mowa o chorobach przewlekłych. Wodę cynamonową poleca się więc włączyć do diety profilaktycznie. Przyprawa ma bowiem właściwości obniżające poziom glukozy we krwi.

  • Kolejną zaletę przyprawy stanowi wpływ cynamonu na obniżanie ciśnienia tętniczego. Pomaga także zapobiegać zatorom w żyłach i tętnicach.

Zobacz też: Owsiana, jęczmienna czy kokosowa? Najzdrowsze wody

Przepis na wodę cynamonową dla minimalistów

Mimo że sproszkowana wersja przyprawy jest dostępna w niemalże każdym sklepie spożywczym, do przygotowania mikstury lepiej jest użyć cynamonu w laskach. Pierwszy, najmniej skomplikowany przepis zakłada wrzucenie do dzbanka z wodą kilku sztuk i odstawienia całości do lodówki - najlepiej na całą noc. Rano możesz wypić wodę z cynamonem na czczo, by rozbudzić organizm po nocy.

Inną wersją receptury jest zagotowanie wody z cynamonem. Zajmie to 10-15 minut. By przygotować jedną szklankę napoju, użyj jednej laski cynamonowej. Przed spożyciem ostudź i rozcieńcz chłodną wodą - przegotowaną lub mineralną. Miksturę poleca się pić dwa lub trzy razy dziennie przed posiłkami.

Woda cynamonowa z dodatkami

Jeśli nie należysz do wielbicieli cynamonu, ale chcesz korzystać z jego zdrowotnych właściwości, jest na to rada. Smak wody cynamonowej przełamiesz poprzez dodanie do szklanki łyżki miodu. Choć jest cennym dodatkiem o przeciwzapalnym działaniu, musisz wziąć pod uwagę, że zwiększy kaloryczność napoju.

Dla urozmaicenia przyda się także sok z cytryny oraz kawałki owoców, zwłaszcza jabłek i gruszek. Doskonale wypadają w połączeniu z korzenną przyprawą. Przed dodaniem ich do wody z cynamonem dokładnie je umyj. Nie musisz jednak usuwać skórki. Podziel na małe kawałki i wrzuć do dzbanka. Jeśli cenisz cytrusy, sięgnij po pomarańczę.

Kto powinien uważać na cynamon?

Co prawda lista jego zalet jest długa, istnieją jednak pewne przeciwwskazania do częstego spożywania cynamonu. Przede wszystkim unikać go powinny kobiety spodziewające się dziecka. Cynamon może wywołać przedwczesny poród lub doprowadzić do poronienia. Do przyprawy z rezerwą muszą podchodzić również osoby, które zmagają się z zespołem jelita drażliwego, stanami zapalnymi żołądka, chorobą wrzodową i zgagą.

Polecamy:

Dlaczego nie warto rezygnować ze śniadania?

Napoje o niskim i wysokim indeksie glikemicznym. Jak wypadają te ulubione?

Dieta dla wsparcia wątroby

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama