Reklama

Suplementy: Plusy i minusy ich przyjmowania

Wielu fanatyków tematu zdrowia rozmyśla o tym, czy przyjmowanie suplementów jest pomocne w uzupełnianiu diety. Niektórzy eksperci uważają, że możemy uzyskać niezbędną ilość witamin i minerałów z naszego pożywienia. Nadszedł czas, aby spojrzeć obiektywnie i rozważyć punkt widzenia każdej ze stron. Dzięki nabytej wiedzy sam świadomie zdecyduj, czy potrzebujesz dodatkowej suplementacji czy też nie.

Różne zastosowania suplementów

Na rynku istnieje wiele rodzajów suplementów diet, które mają różne zastosowania i różne sposoby działania. Często nawet ten sam składnik jest oferowany w różnych formach, na przykład w celu  poprawienia wchłanialności. Dodatki - takie jak witaminy, minerały, zioła i enzymy - zapewniają dodatkowy poziom energii dla organizmu, która pomaga budować włókna mięśniowe i pomagają zachować zdrowy sen. W zależności od stylu życia, niektóre suplementy mogą poprawić twoje zdrowie i kondycję, a niektóre z nich nie zrobią zupełnie nic.

Co wynika ze statystyk?

Ze statystyk wynika, że najczęściej poszukiwanym suplementem jest multiwitamina. Inne badania naukowe wskazują również, że bardzo duża grupa osób dorosłych ma znaczny niedobór wapnia, potasu, magnezu oraz witamin. W takim przypadku logika podpowiada, że jak czegoś brakuje, to trzeba to uzupełnić. Każdy organizm jest inny i inaczej reaguje na te same bodźce. Dlatego tak ważne jest, aby uświadomić sobie wady i zalety stosowania dodatkowej suplementacji uzupełniającej dietę. Uzupełniającej, ponieważ suplementy nie mogą w żadnym wypadku stanowić jedynego źródła twoich składników odżywczych.

Suplementy dla profesjonalistów

Suplementy diety pomagają w utrzymaniu optymalnego stanu zdrowia. Dla niektórych osób osiągnięcie tego celu może być trudne, ponieważ prowadzą siedzący tryb życia, źle się odżywiają i mają w życiu dużo stresu. U takich osób ciężko będzie wymagać, aby spożywały niezbędną ilość witamin i minerałów każdego dnia.

Suplementy mogą wypełniać te luki, choć nadal jest to pewnego rodzaju półśrodek, który nie może zastąpić normalnej, zdrowiej diety.

Wady przyjmowania suplementów diety

Mimo że suplementy mogą być bardzo przydatnym uzupełnieniem codziennej diety, istnieją pewne wady, których musisz być świadomy, zanim rozpoczniesz suplementację. Tak jak wspomniałem wcześniej suplementy diety nie są zamiennikiem zdrowego i pełnego jedzenia, stanowią jedynie uzupełnienie diety i tak powinny być traktowane. Istnieje również wiele rodzajów składników odżywczych, witamin i minerałów, których nie jesteśmy w stanie dostarczyć przy pomocy suplementów, ale może nam to zapewnić zbilansowana dieta.

Fitochemikalia

Fitochemikalia najczęściej spotkasz w żywności, całych ziarnach, owocach i warzywach. Jeśli dodatki do diety są spożywane w zbyt dużych ilościach, tym samym zwiększa się również potencjał toksyczności w organizmie. Dodatkowo, jeśli pacjent stosuje więcej niż jeden suplement diety, ważne jest, aby monitorować spożywane dawki, tak aby nie przekraczać zalecanej ilości, ponieważ i tak zostanie ona wydalona z moczem lub kałem, a w dodatku negatywnie wpłynie na organizm.

Obserwuj swoje ciało

Każdy nawet najzdrowszy składnik spożywczy stanie się szkodliwy, kiedy nie jest stosowany umiejętnie. Najważniejsze w przypadku suplementacji jest to, aby ciągle obserwować swoje ciało. Jeżeli czujesz, że źle reaguje ono na suplement, nie należy go spożywać.

Chociaż istnieje wiele zalet i wad przyjmowania suplementów diety, ważne, aby porozmawiać o tym ze swoim lekarzem, który prawdopodobnie pomoże ci zdecydować, czy są to odpowiednie produkty dla ciebie. Zaufaj wiedzy, jaką posiada. Powinieneś również zwrócić uwagę na swój aktualny stan zdrowia i rodzaj suplementów, jaki zamierzasz przyjąć.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama