Reklama

Siedem sposobów na pozbycie się nadmiaru wody z organizmu

Nasze ciało składa się w 70 procentach z wody, która znajduje się wszędzie - na zewnątrz komórek, w tkankach, narządach ciała, mięśniach oraz w układzie krążenia. Warto wiedzieć, że nasz organizm sam reguluje poziom wody, jednak każde zaburzenie odbierane jest w sposób negatywny. Spożywanie dużej ilości wody ewidentnie wspomaga pracę nerek, natomiast ich odwodnienie je spowalnia. Wolna praca tych ważnych narządów może prowadzić do odkładania się zbyt dużej ilości wody w organizmie, a w konsekwencji do komplikacji zdrowotnych. Niestety nadmiar wody powoduje nieprzyjemne uczucie ciężkości oraz obrzmienia, zwłaszcza w okolicy kostek oraz nadgarstków. Należy jednak pamiętać, że taki obrzęk może być spowodowany również poważną chorobą, której nie należy lekceważyć, ale czym prędzej zasięgnąć opinii lekarza. Gdy wykluczy on chorobę, warto spróbować kilku naturalnych sposobów, które redukują zbędną dla naszego organizmu wodę.

Pij więcej wody

Pomysł ten może wydaje się sprzeczny z zamiarem pozbycia się wody z organizmu, ale prawda jest taka, że im więcej wody pijemy, tym lepiej pracują nasze nerki. Nerki mają za zadanie filtrować płyny w organizmie, dlatego też, gdy ciało jest dobrze nawodnione, zaczynają one usuwać niepotrzebne zasoby wody z organizmu. Optymalna ilość płynów, które powinniśmy codziennie spożywać to osiem szklanek.

Jedz więcej owoców i warzyw

Warzywa i owoce są zdrowe na wszystko! W tym haśle jest wiele prawdy. Każdy z nas powinien zjadać co najmniej dwie porcje owoców i warzyw każdego dnia. W celu pozbycia się zbędnej ilości wody z organizmu, zaleca się jedzenie warzyw i owoców, które są moczopędne. Do takich zalicza się szparagi, buraki, pietruszkę, cebulę, fasolkę, arbuza, winogrona czy pora. Jeśli miewasz problemy z nadmierną ilością wody w organizmie, zadbaj o obecność tych produktów w swojej diecie.

Zrezygnuj z soli

Sól to biała śmierć i każdy powinien o tym wiedzieć. Nadmiar soli w pożywieniu może skutkować wieloma niebezpiecznymi zmianami, m. in. zatrzymaniem płynów w ciele. Obecnie najlepiej unikać przetworzonej żywności, która zawiera ogromne ilości soli. Jeśli chcesz utrzymać odpowiedni poziom wody w organizmie, a także zadbać o swoje zdrowie, zrezygnuj z białego szkodliwego specyfiku. Wyeliminowanie z diety soli, nie tylko zapobiegnie nadmiernemu gromadzeniu się płynów, ale także pomoże uniknąć nadciśnienia, miażdżycy, chorób nerek, nowotworów żołądka, cukrzycy typu 2, otyłości czy chorób układu nerwowego.

Sezonowe zioła

Nadmiar wody z organizmu skutecznie usuwają znane sezonowe zioła i przyprawy. Szczególne właściwości, redukujące poziom wody w organizmie, posiadają imbir i mniszek lekarski. Przyprawianie posiłków imbirem lub picie herbatki imbirowej mogą skutecznie pomóc pozbyć się problemu. Oprócz tego imbir pomaga w pozbyciu się uporczywych wzdęć.

Ćwicz codziennie

Spalanie tkanki tłuszczowej usprawnia wydzielanie nadmiaru wody z organizmu. By osiągnąć zamierzony efekt, wykonuj codziennie serię ćwiczeń fizycznych, które rozszerzą naczynia krwionośne oraz przyspieszą metabolizm. Podczas wysiłku fizycznego, jednocześnie pozbywamy się nadmiaru wody z organizmu i zbędnych kilogramów. Wystarczy, że każdego dnia przespacerujesz się przez około 30-40 minut, a już po tygodniu zobaczysz efekty!

Unikaj cukru

Cukier, choć poprawia nam humor, może wyjątkowo negatywnie wpływać na nasze zdrowie, gdy spożywamy go w nadmiernych ilościach. Cukier niewątpliwie zatrzymuje wodę w organizmie i prowadzi do cukrzycy. Jeśli zależy nam na zdrowiu, bezwzględnie powinniśmy go unikać lub ograniczyć do minimum. Konkretnie chodzi o cukier, znajdujący się w słodyczach, wysoko słodzonych napojach gazowanych oraz tzw. przekąskach. Cukry proste mogą powodować nagłe skoki insuliny, które prowadzą do zatrzymywania płynów w organizmie.

Unikaj stresu

Stres działa szkodliwie na większość obszarów naszego organizmu. Przyczynia się również do zatrzymywania wody w organizmie. By zadbać o swoje zdrowie, powinniśmy maksymalnie zredukować jego poziom. W tym celu zaleca się naturalne sposoby na uspokojenie organizmu. Może być to np. uprawianie jogi, regularne picie melisy, czy uprawianie odstresowującego hobby. Dzięki takim rozwiązaniom, twój organizm się rozluźni i sam zacznie regulować poziom wody.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama