Reklama

Siedem oznak zbyt dużej ilości spożywanego cukru

Każdy z nas kocha słodki smak cukru. Jednak życie jest okrutne i zbyt duże ilości spożywanego cukru odbijają się na naszym zdrowiu. Kiedy dowiesz się, w jaki sposób cukier wpływa na twoje ciało, z pewnością zmienisz swoje spojrzenie na cukier, choć jego smak zawsze będzie pyszny. Poniżej znajdziesz siedem wskazówek, które pomogą ci zwrócić wagę na ilość cukru w twojej diecie i podjąć kontrolę nad jego spożyciem.


Brak energii i uczucie zmęczenia

Znanym faktem jest, że żywność o wysokiej zawartości cukru daje tymczasowy zastrzyk energii. Jednak katastrofa jest nieunikniona. Po chwilowym wybuchu przychodzi spadek energii i niemożliwe staje się podjęcie czynności w ciągu dnia. Jeśli często się tak czujesz, sprawdź swoje spożycie cukru. 

Pragnienie jedzenia cukru lub węglowodanów

Regularne łaknienie cukru może być wskaźnikiem, że jesteś uzależniona od cukru. Cukier jest jak narkotyk, bardzo wciąga, a jego spożycie może utworzyć reakcję łańcuchową pragnienia jeszcze większej ilości cukru. Jeśli zauważasz u siebie takie zachowanie, natychmiast staraj się przejąć nad nim kontrolę. 

Częste przeziębienia


Na dłuższą metę, częste spożywanie cukru może prowadzić do osłabienia układu odpornościowego, zmniejszając jego zdolność do zwalczania grypy, przeziębienia, wirusów, bakterii, a nawet chorób przewlekłych. Odcięcie od słodkich pokarmów z diety może przywrócić równowagę układu odpornościowego. 

Mgła mózgowa po posiłku

Wysokie spożycie cukru związane jest ze zjawiskiem nazywanym mgłą mózgową. Jest to stan, który łatwo może stłumić kreatywność, zwiększając prawdopodobieństwo wystąpienia objawów lęku i depresji. Mgła mózgowa występuje po spożyciu cukru, który gwałtownie wzrasta we krwi, a następnie równie gwałtownie spada.

Zmienia smak

Badania pokazują, że zwiększone spożycie cukru bombarduje kubki smakowe, aż do momentu w którym ich odbiór ulegnie zmianie. Oznacza to, że trzeba będzie coraz więcej cukru, aby spełnić swoje pragnienia. Rozwiązaniem takiej sytuacji jest zmniejszenie spożycia cukru przez krótki okres karencji, aż organizm przyzwyczai się do mniejszej ilości cukru. Z biegiem czasu możesz nawet zacząć czuć, że pewne rzeczy są dla ciebie zbyt słodkie. 

Problemy ze skórą


Faktem jest, że cukier wykazuje działanie zapalne, a ponadto duże spożycie cukru może objawiać się pod postacią problemów skórnych. Może być on przyczyną trądziku różowatego, łuszczycy, a nawet nadmiernej suchości lub przetłuszczania się skóry. Dodatkowo konsumowanie wysokich porcji cukru może mieć negatywny wpływ na poziom adrenaliny powodując tzw. zmęczenie adrenalinowe, co prowadzi do powstania cieni pod oczami. Cukier może mieć również wpływ na stan zapalny w stopach, co może prowadzić do zapalenia powięzi podeszwy. Jest to jedna z głównych przyczyn bólu w grubym pasmie tkanki na podeszwie stopy.

Przybranie na wadze


Biorąc pod uwagę jego strukturę, cukier nie oferuje nam białka lub błonnika i nie jest w stanie dostarczyć więcej energii na dłuższy czas. Cukier jest zapychaczem tylko bezużytecznymi pustymi kaloriami. Zbyt dużo cukru powoduje dużą produkcję insuliny. Z czasem receptory stają się oporne na działanie insuliny. Wyłącza on odpowiednią reakcję ciała na insulinę i nie może już zarządzać tak jak powinien. Insulinooporność jest ściśle związana z otyłością. Najgorszym scenariuszem jest rozwój cukrzycy, zmuszając trzustkę do ciągłej pracy.


INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama