Reklama

Ser tofu: Dlaczego warto włączyć go do diety?

Ser tofu to ponoć jeden z najstarszych serów na świecie. Według legendy pierwszy raz został wyprodukowany w 164 roku przed naszą erą w Chinach. Tofu zaliczany jest nie tylko do grupy najstarszych serów, ale także do najzdrowszych. To dlatego, że jego głównym składnikiem jest mleko sojowe, które wykazuje szereg właściwości prozdrowotnych. Tofu zdecydowanie warto włączyć do diety, a tymczasem przyjrzyjmy się bliżej temu wegańskiemu przysmakowi.

Tofu: Co to takiego?

Tofu to twarożek, który wytwarzany jest z mleka sojowego. Legenda głosi, że pierwszy raz został wyprodukowany w Chinach w 164 roku przed naszą erą przez Liu Ana. Tofu występuje w chińskiej i japońskiej postaci. Ta pierwsza jest zdecydowanie tłustsza i bardziej kaloryczna. Obecnie tofu znane jest na całym świecie, szczególnie w dietach wegetariańskich. Nie stronią od niego również wielbiciele mięsa, gdyż serek ten jest niezwykle zdrowy.

Jakie wartości odżywcze znajdziemy w serze tofu?

Tofu to źródło wielu wartości odżywczych. Znajdziemy w nim szereg witamin oraz składników mineralnych. Tofu jest również bogaty w białko oraz w roślinne tłuszcze nienasycone, które mają fenomenalny wpływ na nasz organizm. Ponadto, jest niskokaloryczny. W 100 gramach sojowego serka znajdziemy od 40 do 100 kalorii. Bez obaw mogą jeść go osoby, które chcą pozbyć się kilku zbędnych kilogramów.

Właściwości prozdrowotne tofu

Wykazano, że tofu wpływa bardzo korzystnie na nasz organizm. To wszystko dzięki wspomnianym wartościom odżywczym. Poprawia jego ogólną pracę, łagodzi wiele dolegliwości i zapobiega rozwojowi niektórych chorób.

Kto powinien uwzględnić tofu w swojej diecie?

Ze względu na bogaty skład serka jedzenie tofu zalecane jest w różnego rodzaju schorzeniach i dolegliwościach. Przede wszystkim jest on niezbędnym składnikiem diety wegetarian i wegan, ponieważ zawiera dużo białka, na którego niedobór cierpią często osoby ograniczające jedzenie mięsa.

Tofu to również trafiony produkt dla osób, które mają podwyższony cholesterol. Dlaczego? Ponieważ zawiera spore ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych, które obniżają poziom LDL we krwi. Ponadto, powinny jeść go również osoby starsze, gdyż zawiera pokaźne ilości lecytyny, a także dzieci, ponieważ tofu bogaty jest w wapń niezbędny dla zdrowia kości. Sojowy twaróg powinien być również uzupełnieniem diety anemików, gdyż zawiera spore ilości żelaza.

Rodzaje tofu na rynku

Obecnie na rynku można spotkać kilka rodzajów sera tofu:

- tofu naturalne;

- tofu wędzone;

- tofu marynowane;

- tofu z dodatkami;

- silken tofu.

Tofu w kulinariach

W kuchni tofu można stosować jak każdy inny twaróg. Świetnie sprawdza się na kanapkach oraz w sałatkach. Można go kupić w sklepach ze zdrową żywnością oraz w dobrych supermarketach.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama