Reklama

Rukola i jej dobroczynne właściwości

Rukola to ostatnimi czasy jedna z najpopularniejszych sałat. Uwielbiają ją kucharze, gdyż nadaje potrawom specyficzny, orzechowy posmak. Jej fanami są również osoby będące na diecie. Rukola ma niewiele kalorii i przyspiesza spalanie tłuszczu. Ponadto, jest niezwykle zdrowa. Wykazuje właściwości, o których wielu z nas nie ma pojęcia. Jak działa na nasze zdrowia rukola? Sprawdźmy.

Reklama

Trochę o rukoli

Rukola, a konkretnie rokietta siewna, to roślina jednoroczna, należąca do rodziny kapustowatych. Spokrewniona jest między innymi z rzodkiewką i chrzanem. Rukola pochodzi z rejonów Azji Zachodniej, Afryki i Zakaukazia. Obecnie jest jedną z najczęściej kupowanych baz do sałatek, a także produktem chętnie wykorzystywanym do wielu innych potraw. Warto ją jeść, gdyż ma fenomenalny wpływ na nasz organizm.

Wartość odżywcza rukoli

Nie bez powodu uważa się, że rukola jest jedną z najzdrowszych sałat. Lodowa czy masłowa zdecydowanie odstają od rukoli, jeśli chodzi o ich skład odżywczy. Co cennego znajdziemy zatem w rukoli?

Przede wszystkim pokaźne ilości witaminy A, która doskonale działa na naszą skórę. Ponadto, witaminy z grupy B biorące udział w wielu procesach zachodzących w organizmie, a także witaminy C i K. W rukoli znajdziemy również sporo minerałów, a w tym wapń, magnez, żelazo, potas i mangan. Warzywo to zawiera również aminokwasy siarkowe, które wykazują działanie bakteriobójcze. To dzięki nim rukola ma charakterystyczny orzechowy posmak.

Rukola jest nie tylko zdrowa, ale i niskokaloryczna. W 100 gramach jest tylko 25 kalorii!

Wpływ na zdrowie

Wspomaga odchudzanie

Rukola zawiera również sporą ilość błonnika. Dzięki niemu świetnie wpływa na układ trawienny, a szczególnie na jelita. Z tego powodu zalecana jest osobom, które są na diecie lub mają problemy trawienne.

Rukola przeciwdziała anemii

Dzięki minerałom rukola pozytywnie wpływa na jakość krwi. Zwiększa ilość krwinek czerwonych jednocześnie zapobiegając anemii.

Opóźnia starzenie się

Spora zawartość witaminy A w rukoli sprawia, że hamuje ona procesy starzenia się. Należy tylko regularnie dostarczać ją do organizmu.

Zabija bakterie

Rukola wykazuje również silne działanie bakteriobójcze. Chroni zatem nasz organizm przed infekcjami i poważnymi chorobami.

Jak jeść rukolę?

Chcąc odczuć prozdrowotne właściwości rukoli, należy jeść ją kilka razy w tygodniu, niekoniecznie codziennie. Najlepiej dodawać ją do sałatek lub kanapek. Doskonale sprawdzi się również jako dodatek do pizzy. Rukolę można jeść zarówno w surowej, jak i smażonej i gotowanej postaci. Najzdrowsza będzie oczywiście surowa.

Na rynku rukola dostępna jest przez cały rok. Kupimy ją zazwyczaj w dobrze zaopatrzonych warzywniakach i supermarketach. Co więcej, możemy ją również uprawiać w domu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Reklama