Reklama

Popularne nawyki, które utrudniają schudnięcie

Stosujesz kolejną dietę, a jej efekty nadal nie przynoszą pozytywnych efektów? Nie możesz schudnąć, mimo że ćwiczysz i stosujesz się do wytycznych z wybranej diety? Wiele osób zmaga się z tym problemem. Przyczyną może być nie tylko nieprawidłowo dobrana dieta, ale coś bardziej poważnego – złe nawyki utrudniające odchudzanie, z których często nie zdajemy sobie sprawy. Przedstawiamy sześć tych najpopularniejszych, przez które nie możesz pozbyć się zbędnych kilogramów.

Picie kawy z mlekiem

Kawa jest stałym elementem wielu diet odchudzających. Owszem, kofeina wspomaga spalanie tłuszczu, ale tylko wtedy, gdy pijemy kawę bez mleka. W połączeniu z mlekiem kawa staje się napojem kalorycznym, który może powodować efekt odwrotny do zamierzonego – tycie. Jeśli chcesz zrzucić zbędne kilogramy, pij kawę czarną, a najlepiej espresso. Dodaje energii i jest najmniej kaloryczne spośród wszystkich rodzajów kaw.

Szybkie jedzenie

Już dawno naukowcy udowodnili, że tempo, w jakim spożywamy posiłki, ma istotny wpływ na odczuwanie sytości. Ściślej mówiąc, im wolniej jemy, tym szybciej będziemy syci. Wielu z nas zapomina o tym w czasie stosowania diety. Ciągły pośpiech, który towarzyszy nam w codziennym dniu, często nie pozwala nam na spokojne zjedzenie posiłku. Śniadanie, lunch i kolacja to podstawowe posiłki w ciągu na dnia, które powinny być spożywane w odpowiednich warunkach. Nie dotyczy to jedynie osób, które próbują schudnąć, ale każdego z nas. Nieregularne i szybkie spożywanie posiłków może prowadzić do zaburzenia pracy układu trawiennego, cukrzycy i podwyższonego cholesterolu. Unikajmy tego nawyku.

Odchudzasz się nie wiedząc, jaką dietę powinieneś stosować

Stosowanie diety na własną rękę przyniosło już wiele niepożądanych konsekwencji. I nie chodzi tutaj o krótki detoks organizmu, czy odstawienie słodyczy, ale o specjalistyczne diety, które wielu z nas stosuje bez konsultacji z lekarzem. Popularną dietą, która negatywnie odbiła się na zdrowiu wielu osób, jest dieta białkowa. Moda na dietę białkową sprawiła, że ludzie ślepo wierzyli w jej działanie, nie sięgając po opinię dietetyka lub lekarza przed jej zastosowaniem. Jakie były efekty? Zaburzona praca jelit, długotrwałe i silne biegunki, a także problem z powrotem do regularnego i normalnego odżywiania. Jeśli chcesz schudnąć, stosując specjalistyczną dietę, skonsultuj to najpierw z dietetykiem.

Jesz trzy posiłki dziennie

Wielu z nas nadal popełnia klasyczny błąd podczas odchudzania – je mało i rzadko. By schudnąć, nie musimy katować się głodówkami, które często i tak prowadzą do efektu jojo. Kluczem do zgubienia zbędnych kilogramów na dobre jest odpowiednio zbilansowana dieta, która z pewnością nie polega na jedzeniu trzech posiłków dziennie. Jeśli chcesz schudnąć, jedz częściej, a mniej. Każdy dietetyk potwierdzi słuszność tej zasady.

Przywiązujemy zbyt dużą uwagę do tego, co pokazuje waga

Waga, wbrew przekonaniu wielu osób, nie jest podstawowym atrybutem w czasie odchudzania. Jest nim metr. Warto wiedzieć, że częste ważenie się może zaburzać naszą motywację do ćwiczeń i do stosowania diety. Dlaczego? Ponieważ waga nie zawsze mówi nam prawdę. Potrafi nas zmylić szczególnie wtedy, gdy ważymy się zaraz po posiłku. Poza tym, jeśli regularnie ćwiczymy w czasie diety, zwiększamy masę mięśniową, która waży więcej niż tłuszcz. Nie warto zatem sugerować się kilogramami, które pokazuje waga, ale tym, czy zmniejszył się obwód pasa lub bioder. W czasie diety wagę zamień na metr!

Jesz posiłki w towarzystwie dużej grupy ludzi

Wielu z nas może potwierdzić, że jeśli jemy posiłki w licznym gronie, spożywamy ich zdecydowanie więcej. Badania naukowe potwierdzają, że w towarzystwie zjadamy nawet 44 procent więcej niż jedząc w samotności. Co ciekawsze, im więcej osób siedzi przy stole, tym bardziej jesteśmy głodni! Jeśli chcesz zrzucić kilka zbędnych kilogramów, staraj się jeść w samotności. Wtedy świadomie będziesz przełykać każdy kęs i szybciej poczujesz sytość.

Pamiętaj, że odchudzać należy się z głową. Pierwszym krokiem do utraty zbędnych kilogramów jest wyeliminowanie ze swojego stylu życia i sposobu odżywiania złych nawyków. To one często powodują nadwagę i uniemożliwiają schudnięcie.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama