Reklama

Pobudka bez kawy? Tak, to możliwe

Każdego ranka, tuż po obudzeniu się, wiele osób sięga po kawę. Wielu z nich jest silnie uzależnionych od kofeiny. Ten popularny, ciemny, napój niesie ze sobą wiele korzyści zdrowotnych, w tym między innymi dla wątroby, jednak spożywanie zbyt dużej ilości kawy jest szkodliwe i może powodować wiele problemów. W tym artykule przedstawionych zostanie kilka sposobów na to, jak rozbudzić się o poranku bez wypijania kawy.

1. Wypróbuj porannego rozciągania

Rozciąganie jest wspaniałe dla twojego ciała. Do tego poranne rozciąganie sprawi, że szybko nabierzesz energii na resztę dnia.

2. Jedz owoce

Jedzenie owoców jest kolejnym wspaniałym sposobem na dodanie sobie porannej energii. Jabłka zawierają naturalne cukry i węglowodany, które stabilizują poziom cukru o poranku. Taki sam efekt mają również inne owoce. Do tego owoce są jedzeniem naturalnym, więc nie musisz się obawiać o znajdujące się w nich szkodliwe dodatki, gdyż takich nie ma.

3. Poranny trening

Często bardzo ciężko wstać z łózka. Poranny trening na początku też będzie trudnym zajęciem, ale po pewnym czasie stanie się wręcz banalny i oczywisty. Poranne ćwiczenia wzmacniają metabolizm i sprawiają, że poszczególne organy ludzkiego ciała pracują lepiej.

4. Zażyj świeżego powietrza

Jeżeli nie masz siły na poranny trening, świetną alternatywą jest przejście się na spacer. Powietrze w naturalny sposób obniża poziom stresu i przemęczenia. Dodatkowo słońce o poranku wspiera metabolizm i sprawia, że twój wskaźnik BMI jest na odpowiednim poziomie.

5. Weź zimny prysznic

Zimny prysznic jest świetny w ciepły dzień lub po wyczerpującym treningu. Obniża także poziom twojego stresu. Już szklanka zimnej wody wylana na twarz ma pewien uspokajająco - pobudzający efekt.

6. Wypij szklankę wody

Szklanka wody o poranku podnosi ciśnienie krwi w mózgu i sprawia, że szybciej się rozbudzasz.

7. Pij herbatę

Jeżeli cenisz sobie ciepły napój o poranku, wybierz herbatę zamiast kawy. Zawiera mniej kofeiny, wzmacnia system odpornościowy i obniża ciśnienie w żyłach.

8. Zadzwoń do mamy

Naukowcy twierdzą, że telefon do osoby, o którą się dba, obniża twój poziom stresu. Do tego utrzymujesz dobre stosunki z najbliższymi ci osobami.

9. Zrób sobie masaż

Masaż jest świetnym sposobem na zrelaksowanie się i pozwala pozbyć się napięcia w mięśniach. Porządny masaż sprawia także, że będziesz mniej zestresowany i łatwiej się obudzisz o poranku.

10. Myśl pozytywnie

Wstawanie z łóżka nie musi być czymś niesamowicie trudnym i koszmarnym. Myśl pozytywnie i miej na uwadze, że dzień może przynieść ci coś dobrego. Istnieje nieskończona liczba pozytywnych rzeczy, które mogą cię zaskoczyć w ciągu dnia.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama