Reklama

Pięć szybkich i prostych przekąsek dla cukrzyków

Osoby, które borykają się z cukrzycą, muszą stale monitorować nie tylko poziom glukozy w organizmie, ale także uważać na to, co znajduje się w ich menu. Przestrzeganie restrykcyjnej diety jest kluczowe, aby uniknąć groźnych wahań poziomu cukru oraz uniknąć bardzo poważnych powikłań. Wbrew pozorom, dieta cukrzyków nie jest monotonna – można w łatwy sposób przygotować przekąski, które są smaczne, zdrowe i bezpieczne.

Sięgnij po pistacje

Jeśli nagle odczuwasz głód i chcesz szybko go zaspokoić bez obaw, że poziom cukru zacznie przekraczać normę, sięgnij po pistacje. Są łatwo dostępne, a mała paczuszka nie nadwyręży domowego budżetu. Wystarczy kilka orzechów, aby dostarczyć organizmowi białka i węglowodanów, a także nienasyconych kwasów tłuszczowych, które korzystnie działają na układ krążenia i nerwowy.

Pomysł na drugie śniadanie

Diabetycy muszą pamiętać, aby dostarczyć organizmowi posiłki w regularnych odstępach czasu. Jeśli nie zawsze masz czas na przygotowanie niektórych posiłków, sięgnij po kromkę pełnoziarnistego pieczywa posmarowanego masłem orzechowym. Jednak smarowidło powinno być dobrej jakości, więc przed zakupem musisz sprawdzić jego skład. Na liście składników nie powinno być soli oraz cukru. Poza tym nie warto również przesadzać z taką przekąską, ponieważ jest bardzo kaloryczna.

Hummus to twój sprzymierzeniec


Pochodzący z Bliskiego Wschodu hummus to przekąska przygotowana na bazie ciecierzycy, warzyw oraz wyselekcjonowanych przypraw. Mając blender, można go przygotować samodzielnie, ale wiele sklepów również oferuje swoje gotowe wyroby. Jeśli odczuwasz głód, sięgnij po niewielką ilość pasty z dodatkiem pieczywa albo warzyw pokrojonych w słupki: selera naciowego, marchwi lub papryki.

Pomidory i mozzarella

Włosi specjalizują się nie tylko w pizzy i spaghetti. Z ich sztuki kulinarnej czerpie wiele osób, którym zależy na zdrowej i szczupłej sylwetce. Korzystne dla diabetyków może być połączenie pomidorów i mozzarelli - podpuszczkowego sera, który dostarcza ogromne ilości wapnia i kwasów tłuszczowy pomagających zrzucić zbędne kilogramy. Choć pomidora nie trzeba nikomu specjalnie przestawiać, to warto wiedzieć, że jest źródłem błonnika - niezbędnego, aby utrzymać poziom glukozy w ryzach, a także likopenu - naturalnego przeciwutleniacza, który wspiera pracę serca.

Owoce

Chyba nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać, że owoce powinny na stałe zagościć w twoim jadłospisie. Jednak nie wszystkie są odpowiednie dla cukrzyków, ponieważ zawierają sporą ilość fruktozy, która w nadmiarze może być niebezpieczna. Jednak istnieje kilka smacznych propozycji odpowiednich dla diabetyków. Nie sposób nie wspomnieć o jabłku i melonie, a także owocach sezonowych: borówkach, poziomkach i truskawkach, które nie powodują nadmiernego wyrzutu insuliny w krwiobiegu.


Przekaż 1% na pomoc dzieciom - darmowy program TUTAJ>>>



INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama