Reklama

Pięć suplementów diety na jesień

Jesień to okres, w którym naszemu organizmowi zaczyna brakować wielu potrzebnych wartości odżywczych. Zazwyczaj chodzi o kilka cennych minerałów i witamin. Wynikiem ich niedoboru są najczęściej: spadek odporności, problemy z koncentracją, pogorszenie kondycji włosów, skóry i paznokci, a nawet depresja. By temu zapobiec, już na początku jesieni warto wzbogacić codzienną dietę o kilka ważnych suplementów, które uzupełnią braki wartości odżywczych w naszym organizmie. Oto pięć najważniejszych.

Reklama

Magnez

Bierze czynny udział w najważniejszych procesach zachodzących w organizmie. To minerał, na którego brak najczęściej cierpimy. Magnez przede wszystkim zapewnia odpowiednią pracę systemowi nerwowemu. Ponadto, wzmacnia odporność organizmu na stres, jednocześnie chroniąc nas przed jesienną chandrą. Poprawia również koncentrację i pracę mózgu. Jego brak odczuwamy najczęściej w okresie późnej jesieni.

Jak możemy dostarczać magnez do organizmu?

Magnez warto dostarczać do organizmu w formie tabletek, jak i w postaci naturalnych produktów, które zawierają jego spore ilości. Niewątpliwie lepsze efekty przyniesie ta druga opcja. Wyjątkowo bogate w magnez są: banany, migdały, czekolada, zielone warzywa liściaste oraz kasza gryczana. Warto uwzględnić je w jesiennym jadłospisie.

Cynk

Po lecie nasz organizm traci również spore ilości cynku, który zapewnia zdrowie skórze, włosom i paznokciom. Jego niedobór powoduje powstawanie wyprysków, łamanie się paznokci i nadmierne wypadanie włosów. Jeśli odczuwamy tego typu dolegliwości, najlepiej udać się do dermatologa, który zbada przyczynę problemu, a także zaleci spożywanie odpowiedniej dawki minerału. Jeśli chcesz poprawić kondycję skóry w naturalny sposób, jedz dużo pomidorów, warzyw strączkowych i grzybów. To wyjątkowo bogate źródła cynku.

Witaminy z grupy B

Wypadanie włosów i pogorszenie ogólnego stanu skóry to nie tylko wynik niedoboru cynku, ale również witamin z grupy B. Ich brak może sprzyjać również rozwojowi chandry jesiennej i stanów depresyjnych. Warto wiedzieć, że witaminy z grupy B, podobnie jak magnez, biorą udział w głównych procesach metabolicznych w organizmie i dostarczają mu potrzebnej energii. Niedobór witamin z grupy B zaburza pracę organizmu, a ponadto obniża sprawność umysłową i fizyczną. Jej braki najlepiej uzupełniać, spożywając naturalne produkty. Witaminy z grupy B znajdziesz w rybach, orzechach, a także w większości produktów z grupy nabiału. Możesz również stosować suplementy diety w postaci kapsułek lub syropów.

Witamina A

W okresie jesiennym możemy również odczuwać brak witaminy A. W konsekwencji bywamy przemęczeni, bardziej podatni na zakażenia i wirusy, nasza skóra jest sucha i szara, a wzrok mało ostry. Jeśli zauważasz u siebie tego typu objawy, postaraj się włączyć do swojej diety produkty bogate w witaminę A. Znajdziesz ją w marchwi, mleku, tłustych rybach lub w wątróbce. Witaminę A możesz dostarczać organizmowi również w formie kapsułek. Efekty kuracji widoczne są już po miesiącu.

Tran

Dobroczynne właściwości tranu odkryto dopiero w latach 60. Szybko stał się popularnym suplementem diety, który wzmacniał odporność i poprawiał pracę mózgu. Tran swoje właściwości zawdzięcza sporym ilościom nienasyconych kwasów tłuszczowych, które występują w jego składzie. Kwasy omega-6 pozytywnie wpływają na odporność organizmu, dostarczając mu budulca do produkcji hormonów przeciwzapalnych, natomiast kwasy omega-3 zwiększają ukrwienie mózgu, jednocześnie poprawiając jego pracę. Ponadto, regularne dostarczanie tranu do organizmu wzmacnia kości oraz poprawia nasz wzrok. Jesienią powinien być nieodłącznym elementem każdej diety.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama