Reklama

Pięć powodów, dla których warto jeść owsiankę

Owsianka, którą kiedyś podawaliśmy głównie dzieciom, dzisiaj stanowi ważny składnik jadłospisu wielu osób. Zaznaczmy jednak, że zwłaszcza tych dbających o swoje zdrowie i sylwetkę. To dlatego, że owsianka ma świetny wpływ na procesy trawienne. Poza tym, znajdziemy w niej pokaźne ilości składników odżywczych. Owsianka to danie dla każdego, kto lubi się zdrowo odżywiać. Przygotowana z ulubionymi dodatkami będzie doskonałym początkiem dnia. Dlaczego jeszcze warto ją jeść? Oto pięć ważnych powodów.

1. Bogaty skład odżywczy

Zacznijmy od tego, że płatki owsiane to bogate źródło wartości odżywczych. Znajdziemy w nich witaminy A, B1, B2, B6, E, PP, a ponadto cynk, magnez, miedź, potas, wapń, żelazo i sporo błonnika. Nie bez powodu zaliczane są do grupy najzdrowszych i najbardziej wartościowych produktów. Warto jednak wiedzieć, że płatki owsiane to produkt wysokokaloryczny. W 100 gramach znajdziemy około 400 kalorii, które pochodzą głównie z węglowodanów złożonych. Pozostała część to tłuszcze i białko. Dzięki wysokiej zawartości węglowodanów płatki owsiane zapewniają sytość naszemu żołądkowi na wiele godzin i dodają energii.

2. Świetnie wpływają na trawienie

W 100 gramach płatków owsianych znajdziemy aż 10 gramów błonnika. To dlatego wykazują one tak pozytywne działanie na układ trawienny, a konkretnie przyspieszają metabolizm oraz spalanie tłuszczu. Błonnik sprawia również, że na dłużej jesteśmy syci po zjedzeniu płatków owsianych. Ponadto, pomogą one złagodzić problemy trawienne i zapobiegną powstawaniu kolejnych.

3. Zmniejszają ryzyko rozwoju cukrzycy

Naukowcy z Mannheim udowodnili, że regularne jedzenie płatków owsianych redukuje poziom cukru we krwi. To zasługa działania beta-glukanów i błonnika - składników, które wpływają na gospodarkę insulinową we krwi. To zatem doskonały produkt dla diabetyków.

4. Zapewniają obecność w jelitach cennych bakterii

Jeśli nasze jelita gorzej pracują, to znak, że może brakować im dobroczynnych bakterii. W tym przypadku również mogą pomóc płatki owsiane. Zawierają one beta-gluten, który pomaga odbudować zaburzoną mikroflorę bakteryjną. Owsianka doskonale sprawdzi się podczas długotrwałego zażywania leków lub antybiotykoterapii.

5. Dbają o serce

Owsianka zalecana jest również osobom, które mają problemy z sercem. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez Uniwersytet Harvard, którym zostało poddanych ponad 100 tysięcy osób. Naukowcy dowodzą, że regularne jedzenie produktów pełnoziarnistych, w tym płatków owsianych, może zapobiec rozwojowi wielu schorzeń, między innymi chorób serca. Zachęcamy zatem, by zamiast pulchnej drożdżówki na śniadanie jeść owsiankę lub pełnoziarniste pieczywo. Nasz organizm z pewnością się odwdzięczy.

Jak przygotować zdrową i pyszną owsiankę?

Płatki owsiane możemy przygotować na wiele sposobów i z przeróżnymi składnikami. My podpowiadamy najbardziej klasyczny, czyli z mlekiem i ulubionymi owocami.

Potrzebne składniki

* 250 mililitrów mleka

* 50 gramów płatków owsianych

* ulubione owoce

* łyżeczka naturalnego miodu

Sposób przygotowania

1. Podgrzewamy mleko do wrzenia.

2. Wsypujemy płatki owsiane i mieszamy całość aż zgęstnieje.

3. Dodajemy miód i delikatnie mieszamy.

4. Przekładamy owsiankę na talerz i dekorujemy ulubionymi owocami.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama