Reklama

Owoce kandyzowane. Słodycze, które są prawdziwą bombą witaminową!

Wśród nas nie brakuje łasuchów, ale jak wiadomo, słodycze w czystej postaci nie należą do najzdrowszych. Lepszym zamiennikiem są owoce kandyzowane, które mają sporą ilość witamin i cennych minerałów. Te natomiast są niezbędne do właściwego funkcjonowania naszego organizmu. Owoce kandyzowane nie różnią się wiele od smakiem od tradycyjnych łakoci. Czym są owoce kandyzowane? Jak je przygotować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

  • Owoce kandyzowane nie posiadają sztucznych barwników, jak w przypadku zwykłych słodyczy.
  • Procesowi kandyzowania można poddać między innymi śliwki, banany, kiwi czy pomarańcze.
  • W ten sposób obrobione owoce powinno przechowywać się w suchym miejscu, w szczelnie zamkniętym pojemniku.

 

Czym są owoce kandyzowane?

Owoce kandyzowane powstają w wyniku konserwowania, które polega na przysmażaniu ich w słodkim syropie. Proces ten polega na całkowitym wyparowaniu wody (osmotyczne odwadnianie) i wchłonięciu cukru w kawałki owoców. To pozwala na zakonserwowanie produktów i wydłużenie daty spożycia. Do kandyzowania nadaje się wiele owoców, na przykład banany, imbir, pomarańcze, kiwi czy śliwki. Znajdziemy w nich cenne witaminy, które wpływają na kondycję naszego organizmu. Dodatkowo tego typu łakocie nie zawierają sztucznych barwników. Większą uwagę powinny zwrócić osoby z podwyższonym cholesterolem lub cukrzycą, gdyż produkty te zawierają sporą ilość cukru.

Reklama

Kandyzowany banan

Banany to owoce, które dostarczają organizmowi dużo energii do codziennego działania. W swoim składzie zawierają między innymi cenny potas. Minerał ten odpowiada za prawidłowe skurcze mięśnia sercowego i stabilizuje jego pracę. Dodatkowo wspiera pracę układu nerwowego, poprzez dotlenienie mózgu oraz usprawnienie pamięci i koncentracji. W owocach tych znajduje się też witamina K, która bierze udział w procesie krzepnięcia krwi. Ponadto pomaga w przemianie wapnia, który jest elementem budulcowym kości. Kandyzowany banan jest świetnym dodatkiem do jogurtu, owsianki czy musli. Kawałki suszonego banana sprawdzą się też jako przekąska po wysiłku fizycznym.

Zobacz też: Zapomnij o budyniu z torebki! Poznaj przepis na domowy budyń!

Skórka pomarańczy kandyzowana

Pomarańcze zawierają duże ilości witaminy C, która jest ważna w okresie jesienno-zimowym. Osłabiony układ odpornościowy potrzebuje dodatkowego wsparcia przed atakiem wirusów i bakterii. Spożywanie skórki pomarańczy zmniejsza objawy grypy, zapalenia oskrzeli czy infekcji bakteryjnej. W owocu tym znajduje się też magnez, który ma istotny wpływ na układ nerwowy i zmniejszenie stresu. Kandyzowana skóra pomarańczy jest świetnym dodatkiem do ciast i deserów lodowych. Niektórzy stosują startą skórę pomarańczy do dań mięsnych i sałatek.

Kandyzowany korzeń imbiru

Osmotycznemu odwadnianiu poddaje się również korzeń imbiru. Produkt ten jest bardzo zdrowy i zawiera witaminę C, K, E, a także A. To dlatego stosowany jest jako środek łagodzący dokuczliwe objawy przeziębienia czy stanów zapalnych. Ponadto ma działanie łagodzące ból i zmniejszające gorączkę. Świeży imbir to także źródło kwasu foliowego, który jest istotny dla kobiet w ciąży. Odpowiada on za prawidłowy rozwój cewy nerwowej u płodu, na bazie której rozwija się mózg i rdzeń kręgowy u dziecka.

Jak zrobić owoce kandyzowane?

Na początku wybierz swoje ulubione owoce do kandyzowania. Następnie postępuj krok po kroku:

  1. Owoce pokrój na małe kostki i przygotuj wodę, a także cukier (proporcje 1:1:1).
  2. Potem przygotuj syrop cukrowy, który zagotuj razem z wodą (1/3 porcji obu składników).
  3. Do mieszanki włóż pokrojone owoce i odstaw na dobę w chłodne miejsce.
  4. Kolejnego dnia odsącz owoce i włóż je z powrotem do naczynia. Dodaj do nich kolejną porcję wody i cukru. Trzeciego dnia powtórz dokładnie tę samą czynność.
  5. Czwartego dnia odcedź owoce z płynu cukrowego i rozłóż je na blasze, wyłożonej papierem do pieczenia.
  6. Piekarnik rozgrzej do temperatury 140 stopni Celsjusza i wstaw blachę z owocami na 10 minut.
  7. Po tym czasie wyjmij blachę z piekarnika i przesyp owoce do pojemnika.

Jak przechowywać kandyzowane owoce?

Owoce tego typu najlepiej przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku w suchym miejscu. Warto w tym celu wykorzystać słoje lub metalowe puszki. Pamiętaj, by smakołyki szczelnie zamknąć, aby do środka nie dostała się wilgoć. To może spowodować szybsze zepsucie się zakonserwowanych owoców, a nawet pojawienie się na nich pleśni. By owoce kandyzowane utrzymały świeżość jak najdłużej, warto przechowywać je zamoczone w syropie. Będą nadawać się do jedzenia przez kilkanaście kolejnych miesięcy. Te, które chcesz wykorzystać na bieżąco, przełóż do osobnego pojemnika.

Polecamy:

Przechowuj w ten sposób sałatkę jarzynową, a dłużej zachowa świeżość!

Sięgnij po owoce mahonii. Wpływają na samopoczucie i wspomagają odchudzanie!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: owoce kandyzowane | suszone owoce | owoce witaminy

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Reklama