Reklama

Najlepsze sposoby na kaca

Chyba nie ma nikogo, komu nie zdarzyło się z wypić zbyt dużej ilości alkoholu. Zbyt częste i intensywne wznoszenie toastów może zakończyć się bardzo nieprzyjemnie: bólem głowy i żołądka, nudnościami, osłabieniem i odwodnieniem. Niestety, nie wynaleziono do tej poru skutecznego leku na kaca, ale zawsze można mu wcześniej zapobiegać. Jeśli to się nie uda, dzień po intensywnej nocy można załagodzić jego skutki. Jakie są najlepsze sposoby na kaca? Co warto pić i jeść, a czego lepiej unikać?

Najpierw zapobiegaj

Najlepszym sposobem na kaca jest zapobieganie. Przede wszystkim staraj się zmniejszyć ilość przyjmowanego alkoholu, ponieważ powoduje on odwodnienie i podrażnienie żołądka. Warto toasty wnosić mniejszą ilością jednego rodzaju trunku. Pamiętaj, aby pić bardzo dużo wody, a także sięgnąć po zbilansowane posiłki. Najlepsze są dania obfitujące w białko oraz tłuszcze, np. jajka i oliwa lub olej. Jeśli możesz unikaj przetworzonej żywości oraz tej obfitującej w tłuszcze trans.

A co, jeśli dopadł nas kac?

Jeśli rano obudzisz się z kacem, sięgnij od razu po wodę. Najlepiej, aby do szklanki dodać cytrynę, miód i odrobinę soli, aby przywrócić prawidłową gospodarkę mineralną organizmu. Kiedy nabierzesz sił, wypij sok wyciśnięty z warzyw lub owoców, które obfitują w witaminę C. Pomaga ona usunąć nadmiar toksyn z organizmu oraz ułatwia metabolizację alkoholu przez wątrobę.

Pamiętaj o pełnowartościowym posiłku

Choć na kacu często czuje się mdłości, nie warto rezygnować z posiłku. Zamiast sięgać po fast-foody, które obciążają nadwyrężone żołądek i wątrobę, lepiej zjeść np. jajecznicę. Dostarcza ona niezbędnego białka, który dodaje energii, a także to cenne źródło cysteiny – aminokwasu wspomagającego pracę wątroby i ułatwiającego odtruwanie. Dobrym pomysłem może być przygotowanie odżywczej zupy, takiej jak bulion warzywny, rosół lub zupa-krem.

Stare, sprawdzone metody

Dawnym i sprawdzonym sposobem na kaca jest zjadanie kiszonek lub picie z nich soku. To solidna dawka witamin i minerałów, które szybko pobudzą organizm do radzenia sobie ze skutkami zmęczenia i odwodnienia. Do tego warto sięgnąć po szklankę soku pomidorowego, ponieważ to solidna dawka potasu i magnezu, które szybko pobudzą układ nerwowy i krążenia.

Wystrzegaj się ich jak ognia!

Choć na kacu organizm jest osłabiony, nie warto pić kawy i herbaty. Dlaczego? Ponieważ odwadniają ciało i mogą spotęgować ból głowy i inne nieprzyjemne dolegliwości. Warto również odstawić papierosy i zrezygnować z tzw. klina, gdyż obciążają i tak nadwyrężoną po ciężkiej nocy wątrobę.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama