Reklama

Najlepsze napoje na odchudzanie

Zmaganie z nadprogramowymi kilogramami i powstającymi raz po raz wałeczkami z tkanki tłuszczowej nie jest nikomu obce i często przypomina walkę z wiatrakami. Aby podejmowane starania dały pożądane rezultaty, warto zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu oraz włączyć do codziennej diety napoje, które wspomogą działanie układu pokarmowego, a przede wszystkim podkręcą metabolizm. Wbrew pozorom wcale nie muszą być ani drogie, ani wymyślne. Większość z nich z pewnością masz pod ręką. O jakich napojach mowa? Podpowiadamy.

Reklama

Woda

Nie bez przyczyny woda nazywana jest życiodajnym płynem. Dostarczana codziennie w odpowiednich ilościach do organizmu, wyjątkowo zbawiennie wpływa na ciało i umysł. Dzięki niej usuwamy z organizmu wszystkie zalegające w nim toksyny; poprawiamy kondycję skóry, włosów i paznokci, stymulujemy pracę układu pokarmowego, a przede wszystkim przyspieszamy trawienie i tym samym zwiększamy skuteczność diet odchudzających. Być może dla wielu może być też zaskoczeniem, że pijąc wodę zmniejszamy ryzyko pojawienia się rozmaitych dolegliwości i schorzeń; m.in. uporczywych bólów głowy, zaparć czy chorób wątroby, nerek i serca.

Pożądana dzienna ilość wody

Butelkę wody - najlepiej niegazowanej - powinniśmy mieć zawsze przy sobie. Ile jednak powinniśmy jej ostatecznie pić? Zalecana przez dietetyków norma to 1,5 do 2,5 litra dziennie. Zapotrzebowanie organizmu na wodę rośnie wprost proporcjonalnie do wykonywanej codziennie aktywności fizycznej. Im więcej chodzimy czy ćwiczymy, tym więcej jej potrzebujemy. O czym jeszcze warto pamiętać? Należy unikać picia zbyt dużej ilości wody naraz. Jeśli jest dostarczana regularnie, ale w małych ilościach, zapobiega wypłukiwaniu cennych soli mineralnych z organizmu. Nie powinno się też doprowadzać do nadmiernego odczuwania pragnienia. Jest to bowiem sygnał świadczący o odwodnieniu, który na dłuższą metę może być bardzo niebezpieczny dla zdrowia.

Soki owocowe i warzywne

Owoce jak i warzywa zawierają wiele korzystnych witamin i składników mineralnych wspomagających prawidłową pracę organizmu. Powinny się więc znaleźć w codziennej diecie; szczególnie w trakcie odchudzania. Poza świeżymi okazami świetnym rozwiązaniem będą soki warzywne i owocowe; najlepiej te zrobione samodzielnie. Zapewni to gwarancję świeżości oraz braku obecności wszelkiego rodzaju konserwantów czy słodzików. Składniki warzywnego czy owocowego soku wybieramy wedle upodobań. Dla osób preferujących bardziej słodkie napoje dobrze sprawdzą się owoce. Warzywa natomiast będą ciekawą alternatywą dla osób, które nie lubią, bądź nie mogą jeść owoców.

Jak picie soków wspiera odchudzanie?

Soki warzywne i owocowe stymulują działanie układu pokarmowego i zapewniają pożądane efekty podejmowanych kuracji i diet odchudzających. Dostarczają sporej ilości błonnika, a więc usprawniają trawienie i proces spalania tłuszczu. Poza tym zapewniają też uczucie sytości, dzięki czemu po wypiciu szklanki napoju uczucie głodu nie powinno pojawiać się przez jakiś czas. Możemy nimi spokojnie zastąpić jeden z posiłków w ciągu dnia, przykładowo drugie śniadanie lub podwieczorek. A gdy chcemy jeszcze bardziej wzbogacić nasz sok o składniki odchudzające, warto dodać do nich przyprawy, które wspomagają trawienie, na przykład cynamon oraz imbir.

Zielona herbata

Dawniej wierzono, że obecność zielonej herbaty w codziennym jadłospisie to recepta na długie życie. Jest w tej tezie sporo racji. Badania rzeczywiście dowodzą, że picie zielonej herbaty niesie ze sobą wiele dobroczynnych właściwości. Oczywiście, wspomaga ona też odchudzanie, gdyż polepsza trawienie oraz przyspiesza przemianę materii. Często mówi się nawet, że przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Dzięki niej organizm lepiej radzi sobie z większym wysiłkiem fizycznym, który często towarzyszy odchudzaniu. (Wzmacnia możliwości regeneracyjne ludzkiego ciała).

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama