Reklama

Najlepsze koktajle owocowe i warzywne. Pomogą schudnąć

Po koktajle sięgamy najczęściej latem, kiedy mamy pod dostatkiem dużo smacznych i soczystych owoców sezonowych. Ale nie trzeba się ograniczać wyłącznie do nich, bo smaczne produkty są dostępne przez cały rok. Koktajle owocowo-warzywne to także dobry pomysł na urozmaicenie menu zimą. To nie tylko solidny zastrzyk cennych substancji odżywczych, ale też świetny sposób na detoksykację organizmu oraz schudnięcie, co często jest na liście noworocznych postanowień. Jakie są najlepsze koktajle owocowe i warzywne? Przekonajmy się!

Dlaczego warto sięgnąć po koktajle?

Dlaczego koktajle owocowo-warzywne biją rekordy popularności na całym świecie? Przyczyn można wymienić kilka, ale najważniejszym i niezaprzeczalnym faktem jest to, że są nie tylko smaczne, ale przygotowuje się je w kilka chwil. Oczywiście, nie wolno zapominać, że do przygotowania koktajlu owocowo-warzywnego potrzebny jest blender (kielichowy lub ręczny). Jego zakup natomiast szybko się zwróci, ponieważ to bardzo uniwersalne urządzenie kuchenne, które znajduje szerokie zastosowanie.

Jednak najlepszą zaletą spożywania koktajli owocowo-warzywnych to zapewnienie organizmowi wielu cennych substancji: witamin (w tym niezbędnej dla odporności witaminy C), minerałów, błonnika pokarmowego oraz antyoksydantów. Szczególnie trzeba podkreślić udział tych dwóch ostatnich. Błonnik zapewnia uczucie sytości, zmniejsza chęć na podjadanie, a także poprawia pracę jelit, co jest niezwykle istotne w kontekście odchudzania. Natomiast antyoksydanty to świetny sposób na usunięcie toksyn, które pozbawiają nas energii, wprawiają w zmęczenie, a także przeciążają pracę kluczowych narządów: mózgu, wątroby i nerek.

Reklama

Zasady wprowadzania koktajli owocowo-warzywnych

Niestety, samo włączenie do diety koktajli owocowo-warzywnych, to tylko część sukcesu w drodze do pozbycia się toksyn czy zbędnych kilogramów. Jeśli chcemy szybko zobaczyć wymierne skutki i odczuć je na własnej skórze, warto zadbać o to, co znajduje się na talerzu. Warto zrezygnować z fastfoodów, dań ociekających tłuszczem oraz używek: alkoholu i papierosów. Ich szkodliwe działanie nie tylko zniweczą całą kurację, a także mogą sprawić, że będzie doskwierało nam jeszcze gorsze samopoczucie. 

Praktyczną wskazówką dla osób, które chcą sięgnąć po koktajle, jest ich właściwe spożycie. Najlepiej wypijać je od razu po przygotowaniu, więc umiar w przyrządzaniu smacznych napojów jest wskazany: wyjątkiem jest częstowanie własnoręcznie zrobionym koktajlem domowników! Choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby koktajle były wypijane na rozpoczęcie dnia, to jednak wtedy wybierać te, w których dominują owoce. Wszystko przez to, że obfitują we fruktozę, która jest świetną pożywką dla mózgu i mięśni. Oczywiście, koktajle warzywne i owocowe nie muszą być dosładzane sacharozą, gdyż jej nadmiar jest zgubny: nie tylko zaburza działanie układu immunologicznego, ale także rujnuje zęby oraz sprzyja powstawaniu nadprogramowych kilogramów.

Które z koktajli powinny zagościć w naszym menu?

Koktajl ananasowy

Jak rozpocząć dzień z idealnym humorem? Najlepiej czymś przepysznym! Jeśli jesteśmy w trakcie kuracji odchudzającej, to koktajl ananasowy do tego nadaje się idealnie! Dlaczego? Ponieważ jest nie tylko słodki, ale większości osobom przypada jego smak do gustu, więc zbędne jest jego słodzenie. Natomiast w wypadku, gdy nie przepadamy za ananasem, to obecność bromeliny powinna sprawić, że spojrzymy na niego łaskawszym okiem. Dlaczego? Ponieważ ten enzym pomaga trawić tłuszcze i skrobię, co jest przydatne w procesie odchudzania! Do takiego koktajlu owocowego warto dodać jogurt naturalny. Solidna porcja białka pomoże wesprzeć trawienie i odporność. Jak zrobić koktajl ananasowy?

Wystarczy przygotować 1/3 świeżego ananasa (obranego i pokrojonego na mniejsze części), jabłko oraz jogurt naturalny. Składniki wystarczy zmiksować i wypić na początku dnia. Prawda, że proste?

Koktajl z buraka

Buraków przedstawiać nikomu specjalnie nie trzeba, bo to jedno z naszych narodowych warzyw, które ma niezliczone właściwości kulinarne. Oczywiście, to także skarbnica minerałów, która sprawiają, że warzywo ma ogromny zdrowotny potencjał. Dlaczego? To zasługa betaniny, która jest jednym z najsilniejszych antyoksydantów, która pomaga rozprawić się z toksynami. To także cenne źródło witaminy C oraz żelaza - one z kolei poprawiają odporność, krążenie i wzmacniają krew. Koktajl z buraka świetnie komponuje się z czosnkiem, który nie bez kozery zaliczany jest do naturalnych antybiotyków. Zawarta w nim allicyna to środek pomagający pozbyć się bakterii i stanów zapalnych. Poza tym łatwo jest taki koktajl przygotować.

Potrzebne będą dwa buraki (obrane i pokrojone), trzy ząbki czosnku, kawałek selera (podkręci smak) oraz nać pietruszki (dla smaku i wzbogacenia koktajlu o witaminę C). Tak, jak w przypadku koktajlu ananasowego, wszystko trzeba ze sobą zblendować.

Koktajl pomidorowy

Najlepiej pomidory smakują - rzecz jasna - latem, kiedy ich zapach wprawia w zachwyt wiele osób! Oczywiście, mają moc witamin i minerałów, które korzystnie działają na funkcjonowanie organizmu. Co można w nich znaleźć? Przede wszystkim potas, który niebagatelnie działa na pracę mięśni, w tym serca. To doskonały sposób, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo chorób układu krążenia. Zimą trudniej o dobrej jakości pomidory, dlatego wtedy lepiej sięgnąć po puszkowane. Dlaczego? Ponieważ obróbka zwiększa ilość zawartego w pomidorach likopenu, który pomaga pozbyć się tzw. złego cholesterolu. Ma on także korzystny wpływ na kondycję skóry i ułatwia pozbycie się toksyn. Jak przygotować koktajl pomidorowy?

Do blendera wystarczy dać pół puszki pomidorów, kawałek selera naciowego, ostrą papryczkę (niewiele) lub kilka kropel sosu tabasco oraz trochę kopru. 

Sprawdź także:

Soki owocowe: fakty i mity - czy są zdrowe i warto je pić?

Jakie warzywa jeść zimą? Sezonowy jadłospis

Słodkości o niskim indeksie glikemicznym. Dlaczego warto po nie sięgać?

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Reklama