Reklama

Najcenniejsze witaminy dla zdrowia i urody

Jeżeli starannie pielęgnujesz swoją skórę, starasz się dobierać wyłącznie naturalne kosmetyki lub przygotowujesz je samodzielnie, nie zapominaj o regularnym odżywianiu skóry od wewnątrz. Dostarczaj swojemu organizmowi odpowiednie dawki najważniejszych witamin. Jakich? Wszystkie znajdziesz poniżej, z dokładną informacją, dlaczego są tak istotne.

Reklama

Witamina C

Witamina C jest silnym przeciwutleniaczem znajdziesz ją w dużych ilościach w papai, papryce, ananasie, truskawkach, owocach cytrusowych, brokułach i zielonych warzywach liściastych. Badania pokazują, że pokarmy bogate w witaminę C mogą chronić skórę przed szkodliwym działaniem promieni UV, zwiększając skuteczność produktów ochrony przeciwsłonecznej. Wymagana jest również do produkcji kolagenu - nasz organizm nie może zrobić tego bez odpowiedniego poziomu witaminy C.

Z wiekiem nasz organizm traci zdolność do wytwarzania kolagenu w tym samym tempie, jak, kiedy byliśmy młodzi. Należy wspomnieć również, że dodatkowa porcja witaminy C może pomóc zmniejszyć efekt zwiotczenia skóry, drobne i te głębokie zmarszczki. Witamina C zwiększa również odporność organizmu. Oprócz jedzenia pokarmów bogatych w witaminę C, stosuj również miejscowo kremy do skóry z witaminą C, przez co zyskasz dodatkowe korzyści opóźniające proces starzenia skóry. Można również zastosować bezpośrednio na skórę odrobinę świeżego soku z cytryny, aby zmniejszyć przebarwienia i rozjaśnić cerę.

Najlepszym źródłem witaminy C są surowe warzywa i owoce. Obróbka termiczna może powodować zmniejszenie zawartości tego cennego składnika. Oczywiście możesz również stosować suplementy diety uzupełniające poziom witaminy C, jednak nie są one tak łatwo przyswajalne jak naturalne źródła.

Witamina E

Właściwości i wpływ witaminy E na naszą skórę są znane od lat. Wiele płynnych i żelowych produktów do pielęgnacji skóry zawiera rozpuszczalną w tłuszczach witaminę E (tokoferol), który jest skutecznym przeciwutleniaczem, ponieważ chroni przed wolnymi rodnikami i pomaga w procesach naprawczych skóry. To również idealny sprzymierzeniec witaminy C.

Nasz organizm nie może sam wyprodukować witaminy E, więc ważne jest, aby dostarczyć wystarczającą ilość za pośrednictwem naszej diety. Orzechy i nasiona zawierają największe ilości witaminy E, dobrym źródłem są również szparagi, awokado, boćwina, buraki i rzepa. Dodaj odrobinę tłuszczu (na przykład oleju lnianego lub oliwy z oliwek ) do posiłku podczas jedzenia pokarmów bogatych w witaminę E dla jej lepszego wchłaniania.

Najlepsze źródła witaminy E to produkty takie jak:

buraki, awokado, szpinak, szparagi, brokuły, kiwi i pory.

Witamina A

Retinoidy są pochodną witaminy A i mogą gwarantować niesamowite efekty dla skóry oraz pomagają usunąć zmarszczki i leczyć trądzik. Nasze organizmy przyswajają najwięcej beta-karotenu z pomarańczowych owoców i warzyw, takich jak marchew, słodkie ziemniaki, mango i brzoskwinie czy innych ciemnych owoców i warzyw, na przykład szpinak czy buraki.

W obu przypadkach, zalety szczególnie korzystne są dla naszej skóry i oczu. Zbyt duża dawka witaminy A nie jest jednak korzystna dla naszego zdrowia. Przestrzegaj więc dziennej dawki.

Najlepsze źródła witaminy A to następujące produkty:

słodkie ziemniaki (dostępne przez cały rok), zielone warzywa liściaste (sałata, szpinak, rzepa) gorczyca i buraki, papaja, por, grejpfrut, zielony groszek, szparagi i brokuły.

Witaminy z grupy B

Istnieje osiem witamin z grupy B - B1 (tiamina), B2 (ryboflawina), B3 (niacyna lub amid niacyny), B5 (kwas pantotenowy), B6 ​​(pirydoksyna), B7 (biotyna), B9 (kwas foliowy) i B12 (kobalamina ). Razem są zbiorczo nazywane witaminami z grupy B.

Witaminy z grupy B mają wielkie korzyści dla włosów, skóry i paznokci. Niedobory mogą prowadzić do suchych, rozdwajających się i kruchych paznokci, włosów i skóry. Niacyna (witamina B3) może zwiększyć zdolność najbardziej zewnętrznej warstwy skóry, czyli naskórka, do zatrzymywania wilgoci. Dzięki temu nasza skóra staje się bardziej miękka, odżywiona i nie łuszczy się, jak również zmniejsza się widoczność zmarszczek.

Jedną ze wskazówek, które nasze ciało wysyła podczas niedoboru witaminy B może być właśnie wygląd skóry. Jeśli cierpisz z powodu przewlekłych problemów skórnych takich jak przebarwienia, suche plamy, matowa cera i trądzik, warto dowiedzieć się, czy dostarczasz swojemu organizmowi odpowiednią dawkę witamin z grupy B. Dodanie do swojej diety produktów bogatych w witaminy B może rozwiązać wszystkie te problemy, ale jak można zapewnić sobie dietę bogatą w naturalne źródła witaminy z grupy B? Wiele witamin z grupy B występuje w źródłach pochodzenia zwierzęcego: jajka, kurczak, nabiał i mięso wołowego, a także takich jak suszona fasola, produkty pełnoziarniste, orzechy i nasiona.

Najlepsze źródła witaminy B pochodzą z następujących produktów:

Witamina B1: zielony groszek, buraki, szpinak, sałata rzymska, brokuły

Witamina B2: szpinak, burak, szparagi, brokuły, boćwina, rzepa, kapusta

Witamina B3: szparagi, groszek zielony

Witamina B6: szpinak, kapusta, rzepa, czosnek, kalafior, banany

Witamina B9: szpinak, awokado, brokuły, szparagi, sałata, pomarańcze

Witamina B12: małe ilości znajdziesz w grzybach

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama