Reklama

Na czym polega dieta strukturalna?

Pośpiech, stres związany z pracą, brak czasu na delektowanie się jedzeniem. Korzystamy z „dobrodziejstw” szybkiej kuchni i nawet jeśli nie jemy fast foodów, to często i tak kupujemy półprodukty. Zaspokajamy głód, ale nie potrzeby organizmu. Tymczasem, jak twierdzi Marek Bardadyn, dietetyk, do którego przyjeżdżają pacjenci z całego świata, zdrowe i wartościowe posiłki nie są skomplikowane w przygotowaniu. A mogą pomóc zachować młodość! Na czym polega odmładzająca dieta strukturalna?

Reklama

Dlaczego warto?

Odpowiednio zbilansowana dieta wpływa pozytywnie na tkankę łączną odpowiedzialną za regenerację, a efekty są widoczne w wyglądzie. Poprawia się jakość skóry, włosów i ogólne samopoczucie. Wystarczy, jeżeli będziemy unikać produktów, które zawierają niewiele substancji odżywczych, a za to dużo kalorii. Zastąpmy je takimi, które dostarczają organizmowi mikro- i makroelementów, witamin, przeciwutleniaczy.

Wybór na całe życie

W przypadku diety strukturalnej nie chodzi tylko o tymczasową zmianę przyzwyczajeń, ale o całkowitą i stałą zmianę nawyków żywieniowych. Wybieramy produkty niezbędne do budowy tkanek, mięśni, do prawidłowego rozwoju układu nerwowego, funkcjonowania całego organizmu. A zatem jest to propozycja żywienia na całe życie. Dietę tę mogą stosować również dzieci.

Co powinno się znaleźć w naszym jadłospisie?

2/3 naszego codziennego menu powinny stanowić produkty o wysokich wartościach odżywczych.

Z produktów zbożowych to przede wszystkim kasza gryczana, zarodki pszenne, płatki owsiane, chleb pełnoziarnisty, makaron razowy.

Z tłuszczów wybierajmy olej lniany i oliwę z oliwek. W produktach białkowych najwięcej substancji odżywczych mają: jajka, soja, soczewica, tuńczyk, groch, wątróbka, śledź.

Wśród warzyw pierwsze miejsca zajmują: kapusta, czosnek, rzeżucha, buraki, brokuły, marchew i sałata.

Z owoców: awokado, czarne jagody, wiśnie, winogrona, grejpfruty i żurawina.

Do picia sięgajmy często po zieloną herbatę, napar ze skrzypu, wodę mineralną.

Wśród podstawowych produktów diety strukturalnej są też: czekolada, miód, pestki słonecznika i orzechy. Pozostałą część, 1/3 menu, uzupełniamy sami, według naszych upodobań. To wystarczy, żeby wygląd się poprawił, a organizm funkcjonował prawidłowo.

Dodatkowa zaleta - poprawa odporności

Dieta strukturalna znacząco wpłynie na odporność. Organizm odpowiednio wyposażony w witaminy znakomicie sobie poradzi z infekcjami.

Koktajl młodości

Zmiksuj poniższe składniki: 200 ml mleka sojowego, 100 g wiśni (np. mrożonych), 2 łyżeczki zarodków pszennych, łyżeczkę melasy trzcinowej, 1/2 łyżeczki skrzypu polnego. Codziennie wypijaj szklankę koktajlu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama