Reklama

Mity na temat zdrowego jedzenia

Istnieje wiele koncepcji dotyczących zdrowego jedzenia, które, powtarzane w wielu źródłach, wydają się prawdziwe. Niekiedy jednak dalekie są od prawdy, a my niepotrzebnie staramy się je wprowadzać w życie. Dlatego też przedstawiamy kilka mitów związanych z zasadami zdrowego żywienia, które należy obalić.

Mit 1.

Jedzenie po godzinie 18.00 jest niezdrowe

To przesąd stary jak świat. Przy obecnym tempie życia jadanie kolacji po 18.00 jest nie tylko zdrowe – jest też rozsądne. Wiele osób chodzi dziś spać o wiele później, niż czynili to nasi przodkowie i brak posiłku po 18.00 oznaczałby niejednokrotnie głodzenie się. Dobrą zasadą jest jedzenie nie później niż 3 godziny przed udaniem się na nocny spoczynek i dbanie o to, by ostatni posiłek był lekki.

Mit 2. Przekąski są niezdrowe

Przekąski są koniecznością. Dbałość o zdrowie to uzupełnianie od czasu do czasu energii. Oczywiście, jakość przekąsek powinna być wysoka, najlepiej by były to owoce.

Mit 3.

Tłuszcz jest szkodliwy

Często słyszy się opinię mówiącą, iż tłuszcz jest szkodliwy zarówno dla naszego zdrowia, jak i dla naszej sylwetki, jednak nie jest to do końca prawda. Bez tłuszczu niektóre składniki pokarmowe nie mogą być przyswajane. Tłuszcz wspomaga metabolizm witamin A i E i jeśli brakuje go w naszym ciele, organizm niemal przestaje produkować hormony. Jego niedobór powoduje też przedwczesne pojawianie się zmarszczek i uszkodzenia wątroby. Są to powody, dla których nie można całkowicie ograniczać spożywania tłuszczu. Najlepiej jest zrezygnować z takich produktów, które zawierają ukryty tłuszcz: wędliny, majonez, ciastka i torty.

Mit 4.

Organiczna żywność jest zdrowa

Produkty oznaczone jako „organiczne” (to jest niemodyfikowane genetycznie, bez pestycydów czy szkodliwych dodatków), często nie różnią się od swoich „zwykłych” odpowiedników, są tylko droższe.

Mit 5. Należy unikać węglowodanów

Istnieją węglowodany proste i złożone i pierwszych z nich należy rzeczywiście unikać. Znaleźć je można w cukrze, czekoladzie, miodzie, dżemie, słodkich owocach, napojach, białym chlebie i ziemniakach. Zdrowsze, złożone węglowodany są składnikiem nasion, fasoli, owoców jagodowych i warzyw.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama