Reklama

Miód manuka: Działa przeciwzapalnie, przeciwbólowo i antybakteryjnie

Nie bez powodu miód manuka zaliczany jest do grupy najzdrowszych produktów. Obecnie przeżywa swój kolejny renesans, a to wszystko dzięki jego antybakteryjnym, przeciwzapalnym i przeciwbólowym właściwościom, ale nie tylko. Regularnie jedzony wzmacnia również odporność i poprawia krążenie krwi. Pochodzi z Nowej Zelandii i jest uważany za najzdrowszy i najdroższy rodzaj miodu. Przyjrzyjmy się jego cennym właściwościom.

Reklama

Skąd pochodzi miód manuka?

Miód manuka pochodzi z Nowej Zelandii. Produkowany jest z kwiatów krzewu manuka, który występuje wyłącznie na terenie tego kraju. Najważniejszym i najzdrowszym składnikiem miodu manuka jest methylglyoxal. Substancja ta występuje praktycznie w każdym miodzie i wykazuje szereg właściwości prozdrowotnych.

Co jeszcze znajdziemy w miodzie manuka?

W miodzie manuka znajdziemy również spore ilości witamin A, C i E, a także związków fenolowych, które eliminują wolne rodniki z organizmu i wzmacniają jego odporność. Dzięki tym składnikom i wspomnianemu methylglyoxalowi miód manuka fenomenalnie działa na nasze zdrowie. Oto jego najcenniejsze właściwości.

Jak miód manuka wpływa na nasze zdrowie?

* Poprawia funkcjonowanie układu trawiennego;

* Wzmacnia mikroflorę bakteryjną jelit;

* Łagodzi objawy wrzodów żołądka;

* Wzmacnia odporność organizmu;

* Wykazuje działanie przeciwbólowe;

* Pozytywnie wpływa na skórę: leczy trądzik, hamuje powstawanie zmarszczek, przyspiesza gojenie się ran;

* Działa antybakteryjnie i wspomaga leczenie chorób wywołanych bakteriami;

* Wykazuje zdolność usuwania grzybów.

Jak najlepiej stosować miód manuka?

Chcąc odczuć pozytywne działanie miodu manuka na nasze zdrowie, należy jeść go codziennie - wystarczą trzy łyżeczki. Dawkę można zwiększyć (do pięciu łyżeczek) w okresie jesienno-zimowym, kiedy jesteśmy bardziej podatni na zachorowanie.

Jaki miód manuka będzie najlepszy?

Najzdrowszym składnikiem miodu manuka jest methylglyoxal, dlatego przed zakupem miodu powinniśmy sprawdzić, jaka jest zawartość tej substancji. Oczywiście, im większa, tym miód zdrowszy.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama