Reklama

Jeszcze więcej warzyw i owoców w codziennym menu

Warzywa i owoce to samo zdrowie! Są źródłem witamin, wzmacniają odporność organizmu, sprawiają, że czujemy się lekko i rozpiera nas energia. Brak czasu na dbanie o dietę, nawał obowiązków dnia codziennego czy wrodzone zapominalstwo mogą skutkować tym, że regularne jedzenie warzyw i owoców schodzi na dalszy plan i każdy dzień kończy się popularną maksymą: „od jutra”. A wprowadzenie warzyw i owoców do codziennej diety jest niezwykle proste. Należy po prostu spożywanie ich uczynić żywieniowym nawykiem, a nie obowiązkiem. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Reklama

Zdrowa przekąska

Zamiast chrupać chipsy, słone orzeszki lub ciasteczka, wybierz zdrowszą alternatywę. Marchewki z humusem, seler naciowy z masłem orzechowym czy kawałki owoców mogą doskonale zaspokoić ochotę na małe co nieco.

Na właściwym miejscu

Krzątasz się po kuchni? W pośpiechu wychodzisz z domu? Jeśli banany, pomarańcze lub winogrono będą miały swoje widoczne i łatwo dostępne miejsce w kuchni, z pewnością chętniej i częściej po nie sięgniesz. Wykształcisz zdrowy odruch i bez zbędnego szperania po szafkach dostarczysz swojemu organizmowi dawkę witamin.

Zupy, zupy, zupy

Domowe zupy do prosty i szybki sposób na zwiększenie dziennej porcji spożywanych warzyw. Wystarczy ugotować do miękkości wybrane warzywa (marchewkę, cebulę, pomidory, cukinię, zieloną fasolkę), a następnie do bulionu dodać ryż, by pyszna, zdrowa zupa mogła powędrować na nasz stół.

Planowanie

Jeśli dysponujesz wolnym czasem w weekend, możesz wykorzystać go na przygotowanie warzywnego dipu, który w ciągu tygodnia urozmaici proste dania, takie jak sałatki, makaron czy nawet kanapki. Wystarczy wymieszać oliwę z oliwek z odrobiną papryki, cebuli oraz cukinii, by otrzymać ciekawy sos.

Urozmaicanie

Kilka listków szpinaku w lazanii lub odrobina marchewki w sosie pomidorowym nie zmienią znacznie smaku potrawy, ale zwiększą jej wartość odżywczą. Przygotowujesz domowy hummus? Do tradycyjnego przepisu dodaj awokado oraz czerwoną paprykę, a zafundujesz sobie dodatkową porcję zdrowia.

Bo do tanga trzeba dwojga

Postaraj się, by każde danie czy przekąska zawierało warzywny lub owocowy dodatek. Dodaj awokado do kanapki, owoce do płatków śniadaniowych, ser przegryzaj winogronem. Większość warzyw i owoców stanowi doskonałe uzupełnienie smaku prostych potraw czy przekąsek.

Podwójną porcję, proszę

W przypadku warzyw czy owoców dokładka jest zawsze wskazana. Tego akurat nigdy nie należy sobie odmawiać. Zaleca się nawet, by połowa talerza w przypadku każdego posiłku przeznaczona była na porcję warzyw czy owoców.

Sałatka do kolacji

Lekka i zdrowa sałatka powinna być uzupełnieniem każdej kolacji. Nie ograniczaj się do serwowania sobie nudnej sałaty z pomidorami. Wykorzystaj kulinarną wyobraźnię i łącz ze sobą różne warzywa i owoce, przyprawiaj je i podawaj z ciekawymi sosami.

Zamrożone smakołyki

Zima hula za oknem, a ty masz ochotę na słodką, owocową przekąskę po kolacji? Wykorzystaj pełnię sezonu, kiedy półki sklepowe uginają się od czereśni, truskawek i malin, i przechowaj tę odrobinę lata w swojej zamrażalce. Dzięki temu słodką przekąskę będziesz mieć zawsze pod ręką.

Koktajle

Blender to wspaniały pomocnik w kuchni. Dzięki niemu wyczarujemy pyszne koktajle, które doskonale sprawdzają się w roli śniadania czy przekąski. Zmiksuj ulubione owoce z mlekiem lub jogurtem i koktajl gotowy! Wskazane jest dodawanie szpinaku lub natki pietruszki do koktajli owocowych, ponieważ podnoszą one ich wartość odżywczą.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama