Reklama

Jedzenie z puszki: Wszystko, co musisz wiedzieć

Trudno się dziwić, że wielu z nas często sięga po puszkowaną żywność. Tego typu produkty są łatwe i szybkie w przygotowaniu, mają długą datę przydatności, a do tego niewiele kosztują. I choć często nie grzeszą one wykwintnym smakiem, jemy je, bo ciągle brak nam czasu, nawet na spożycie porządnego posiłku. Z tego względu rzadko czytamy etykiety puszkowanej żywności, nie mając pojęcia, ile bezwartościowych i często zwyczajnie szkodliwych składników dostarczamy naszemu organizmowi. Co tak naprawdę znajduje się w produktach z puszki i czy w ogóle warto je jeść? Odpowiadamy.

Popularne składniki produktów z puszki

Niestety, w większości produktów z puszki znajdziemy niewiele składników odżywczych. Mowa szczególnie o konserwach, paprykarzach, niskiej jakości pasztetach i rybach w zalewie. Zawierają one potężne ilości konserwantów, barwników, a także substancji poprawiających smak oraz wygląd produktu. Jedną z najpopularniejszych jest azotyn sodu, któremu udowodniono negatywny wpływ na nasze zdrowie. Wiele do życzenia pozostawia również ilość mięsa w puszkowanych przetworach mięsnych. Według badań w żywności w puszkach znajduje się minimalna ilość mięsa. Reszta to skórki i chrząstki, które nie stanowią żadnej wartości odżywczej dla naszego organizmu.

Bisfenol A

Naukowcy dowiedli również, że w popularnym jedzeniu z puszki można znaleźć szkodliwy składnik o nazwie bisfenol A. Ten związek chemiczny używany jest zazwyczaj do produkcji tworzyw sztucznych. Udowodniono, że ma on negatywny wpływ na nasze zdrowie - sprzyja między innymi rozwojowi wielu chorób. Bisfenol A zazwyczaj znajduje się w materiale, z którego wykonana jest puszka.

Które produkty z puszki warto jeść?

Warto wiedzieć, że nie każdy produkt z puszki jest bezwartościowy i naszpikowany konserwantami. Na rynku spotkamy również bogatą w składniki odżywcze puszkowaną żywność. Do tej grupy możemy śmiało zaliczyć tuńczyka i inne ryby w oleju. W takich produktach znajdziemy sporo białka, minerałów oraz innych wartości odżywczych potrzebnych naszemu organizmowi. Kupując je, pamiętajmy jednak, żeby dokładnie sprawdzić ich skład. Jeśli przeważają w nim substancje pochodzenia nienaturalnego, lepiej zrezygnować z ich jedzenia. Im produkt ma mniej składników, tym jest zdrowszy.

Samodzielne konserwowanie żywności

Jeśli żywność z puszki ułatwia nam codzienne funkcjonowanie, ponieważ nie mamy czasu na przyrządzanie posiłków, postarajmy się samodzielnie ją konserwować, najlepiej w słoikach. Będziemy wówczas pewni, że składniki, które wybraliśmy są zdrowe i pozbawione sztucznych ulepszaczy smaku, wyglądu oraz zapachu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama