Reklama

Jakiego jedzenia należy unikać w trakcie miesiączki?

Tylko kobiety wiedzą jak bolesna potrafi być miesiączka. Kilka czynników, które dodatkowo potęgują ten i tak trudny czas to zły humor, drażliwość, wzdęcia, skurcze oraz przeszywający ból w dole brzucha. Na szczęście istnieją sposoby, które pomagają kobietom czuć się odrobinę lepiej w czasie okresu. Jednak nikt, chyba nie zastanawiał się, jak ważnym elementem jest nasza dieta oraz że są produkty, których kobiety powinny unikać, a które na stale powinny zagościć w ich menu.

Jakiej żywności należy unikać?

Ponieważ ból spowodowany jest przez stan zapalny, często używamy leków bazujących na ibuprofenie, który działa przeciwzapalnie. To samo powinno być w przypadku jedzenia, należy zjadać to, co działa przeciwzapalnie. Niestety, obecnie znajdziemy wiele produktów, które są wręcz naładowane substancjami powodującymi stany zapalne. Przykładem takiej żywności mogą być rafinowane węglowodany, takie jak białe pieczywo, ciastka, frytki, ogólnie produkty smażone, napoje gazowane oraz inne napoje słodzone cukrem, czerwone mięso, które znajdziemy w hamburgerach oraz stekach, przetworzone mięso znajdujące się w hot dogach.

Ponadto powinniśmy starać się unikać składników które obejmują:

- cukier

-tłuszcze nasycone

-tłuszcze trans

-kwasy tłuszczowe omega 6

-rafinowane węglowodany

-MSG (w pomidorach, ser)

-gluten

-kazeina (w mleku)

-sztuczne słodziki

-alkohol

Co powinniśmy zjadać?

Produkty bogate w witaminę D oraz kwasy tłuszczowe omega 3, które pomagają obniżyć poziom hormonów. Grupa ta obejmuje:

-olej lniany

-olej rybny

-nasiona chia

-orzechy włoskie

-ikrę (jaja)

-tłuste ryby (takie jak tuńczyk, makrela i łosoś)

-owoce morza

-soja

-szpinak i warzywa liściaste

-żywności bogata w witaminę D (produkty mleczne, sok pomarańczowy, mleko sojowe i zboża)

-wątroba wołowa

-ser

-żółtka jajek kurzych

Ponadto, do listy zakupów należy dodać: oliwę z oliwek, szpinak, jarmuż, orzechy, migdały, łososia, makrele, tuńczyka, sardynki oraz truskawki, jagody, wiśnie i pomarańcze.

Kolejna wskazówka dotyczy uzupełnienia diety w witaminy i składniki mineralne, takie jak:

Wapń

Pomoże zmniejszyć ból menstruacyjny, ponieważ pomaga utrzymać prawidłowe napięcie mięśni.

Witamina D

Przyczynia się do zmniejszenia stanu zapalnego. Wchodzi jednak w ingerencję z wieloma lekami, więc należy skonsultować się z lekarzem, przed podjęciem jakichkolwiek działań.

Witamina E

Można ją znaleźć w migdałach oraz szpinaku. Przyczynia się do zmniejszenia bólu miesiączkowego. Nie powinna jednak być nadmiernie uzupełniana przez osoby chore na serce, cukrzycę lub nowotwór.

Magnez

Pozytywne działanie magnezu na kobiety, które cierpią z powodu bólu miesiączkowego zostało potwierdzone. Jednak zbyt duża ilość magnezu w organizmie może powodować biegunkę oraz obniżenie ciśnienia krwi.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama