Reklama

Jakie znaczenie mają kwasy omega 3 i omega 6?

Oleje roślinne mają swoich przeciwników i zwolenników. Są osoby, które uparcie dodają do swoich potraw olej i nie widzą w tym nic złego, zaś inne osoby starają się jak mogą zastąpić go tłuszczem zwierzęcym takim jak smalec. Przeciwnicy olei roślinnych twierdzą, że oleje są niebezpieczne z wielu powodów, między innymi, że są przetwarzane za pomocą środków chemicznych, które mogą się uwalniać po podgrzaniu. Czy obawy opozycji są słuszne? Czy powinniśmy stosować tylko i wyłącznie tłuszcz zwierzęcy? Przekonajmy się jakie są wady i zalety oleju roślinnego.

Kwasy tłuszczowe omega 3

Kwasy tłuszczowe omega 3 są bardzo potrzebne do prawidłowej pracy naszego organizmu i nie bez powodu lekarze mówią o spożywaniu produktów, które zawierają omega 3, gdyż zmniejsza on ryzyko chorób serca, równoważy objawy cukrzycy, zmniejsza ryzyko wystąpienia osteoporozy oraz wspomaga pracę naszego mózgu. Nasz organizm nie produkuje kwasów omega 3, dlatego też muszą być stale dostarczane wraz z pokarmem.

Kwasy tłuszczowe omega 6

Bardzo istotnym elementem jest zrównoważone spożywanie kwasów tłuszczowych omega 6, ponieważ duże spożycie omega 6, przy niedostatku omega 3 sprzyja rozwojowi nowotworów. Dlatego ważne jest, aby w naszej diecie więcej było kwasów tłuszczowych omega 3. Dla porównania olej szafranowy zawiera aż 75 procent omega 6 i 0 procent omega 3, zaś oleje rybne zawierają 100 procent omega 3 i 0 procent omega 6. Mówiąc prościej, nadmierne spożywanie kwasów tłuszczowych omega 6 może skutkować pojawieniem się stanu zapalnego w organizmie, tak więc warto pilnować proporcji w jakich spożywamy kwasy tłuszczowe.

Jak jeść zdrowo i z głową?

Ważne jest, aby w naszej codziennej diecie zachować równowagę. Może być to z pewnością trudne, jednak w dzisiejszych czasach dbanie o siebie stało się modne! Zachęcają nas do tego gwiazdy, sportowcy czy nawet znajomi, którzy zdecydowali się dbać o swoje zdrowie i kondycję. Tak więc, co należy zrobić, aby dbać o siebie i regularnie dostarczać naszemu organizmowi potrzebnych kwasów tłuszczowych? Oto kilka podpowiedzi.

- unikaj olejów roślinnych oraz produktów zawierających tłuszcz roślinny, szczególnie omega 6

- jedz dużo tłuszczów nasyconych takich jak tłuszcze zwierzęce, olej kokosowy czy nabiał

- spożywaj produkty bogate w witaminy D

- regularnie ćwicz

- staraj ograniczać stresujące sytuacje i odpoczywaj

Jeśli zastosujesz się do tych kilku podstawowych ale za to bardzo ważnych zaleceń, będziesz cieszyć się nienagannym zdrowiem i kondycją fizyczną!

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama