Reklama

Jakie właściwości posiada zielona pszenica?

Pszenica zielona to młoda pszenica z gatunku Triticum aestivum (pszenicy zwyczajnej), rośliny rosnącej w Ameryce Północnej i Europie. Dobrze jest wiedzieć, że pszenicę tę można uprawiać samemu, a jej hodowla jest łatwa i niedroga. Ponadto, uzyskujemy wówczas pszenicę wysokiej jakości. Pora żniw przypada na około 7 dzień po kiełkowaniu nasion. Pszenica zielona ma zwykle gorzki smak. Jeśli chcemy, by smak ten był bardziej słodki, trzeba unikać bezpośredniej ekspozycji pszenicy na promienie słoneczne, a także dopilnować, by zbiory nastąpiły tuż po fazie kiełkowania.

Jak hodować pszenicę zieloną?

Pszenica zielona ma korzenie wymagające wilgotnej gleby dla szybkiego rozwoju. Jednak jest to powód, dla którego na roślinie może pojawiać się pleśń, która ma niekorzystny wpływ na nasze zdrowie. Najlepiej sadzić pszenicę w dość dużych odstępach, by zapewnić roślinom odpowiedni przepływ powietrza. Ponadto, nie powinno się ich często podlewać.

Zawartość składników odżywczych w pszenicy zielonej

Badania naukowe wykazują, iż pszenica zielona jest bogatym źródłem witamin i minerałów takich jak: wapń, witamina A i E, magnez, selen, żelazo, cynk.

Pszenica zielona zawiera w odpowiednich proporcjach wszystkie witaminy z grupy B, potas, sód i fosfor. Jest też bogatym źródłem białka. W 60 g świeżego soku z pszenicy zielonej znajduje się go tyle, ile znaleźć możemy w 2,5 kg wysokiej jakości organicznych warzywach.

Dlaczego powinniśmy jeść codziennie pszenicę zieloną?

Pszenica zielona dostarcza naszemu organizmowi ogromne ilości minerałów, witamin, enzymów, przeciwutleniaczy i składników fito-odżywczych. Roślina ta wspiera usuwanie toksyn i zanieczyszczeń, jakie gromadzą się w naszym ciele poprzez oczyszczanie krwi i wątroby. Ponadto, zawiera ona dysmutazę ponadtlenkową, enzym chroniący nas przed nowotworem. Łagodzi też efekty promieniowania.

Chlorofil

Sok z pszenicy zielonej jest wyjątkowo bogaty w chlorofil, który wykazuje silne właściwości lecznicze. Rośliny zamieniają energię słoneczną w chlorofil w procesie fotosyntezy. Dzięki temu niezwykłemu fito składnikowi odżywczemu komórki w naszym ciele mogą szybciej się regenerować. Chlorofil ma dużą zawartość tlenu, który trafi do krwi, a dzięki temu zwiększy się ilość czerwonych krwinek. Szczególnie korzystne jest picie soku z pszenicy zielonej.

Pszenica zielona – roślina zasadowa, którą każdy powinien włączyć do swojej diety

Pszenica zielona to jedna z roślin, która sprzyja utrzymaniu środowiska zasadowego, a ponadto zawiera wiele składników odżywczych. Nasz organizm do normalnego funkcjonowania potrzebuje odczynu pH o wartości pomiędzy 7,35 a 7,45. Jedzenie pszenicy zielonej i picie wyciśniętego z niej soku to jedna z najlepszych metod na neutralizację odczynu kwasowego w organizmie. Roślina ta zawiera także enzymy D1 – G1 i P4 – D1, które mogą regenerować struktury genetyczne zmienione przez promienie rentgenowskie czy radioterapię.

Jak włączyć pszenicę zieloną do swojej diety?

Poprzez picie świeżo wyciśniętych z pszenicy zielonej soków możemy pozyskać wszystkie składniki odżywcze zawarte w pszenicy zielonej. Proces ten przygotowuje je do prawidłowego wchłaniania. Jest to również łatwy, szybki i tani sposób na uzupełnienie niedoborów mineralnych. Warto pamiętać, iż smak pszenicy zielonej może być dla wielu osób zbyt gorzki, dlatego zaleca się spożywanie jej z takimi dodatkami jak banany, woda kokosowa czy ananas.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama