Reklama

Jak zmniejszyć poziom cholesterolu w organizmie?

Podwyższony cholesterol. Coraz więcej osób się z nim zmaga. Jak wynika z badań NATPOL, ponad 60 procent Polaków ma zbyt wysoki cholesterol. Niestety, grupę tę zasilają coraz to młodsze osoby. Przyczyna? Przede wszystkim złe odżywianie się. By uniknąć skoków cholesterolu, warto do jadłospisy wprowadzić kilka produktów, które pomogą go zbić.

Oliwa z oliwek

Wykazuje zdolność zbijania cholesterolu we krwi, a także poprawia pracę układu sercowo-naczyniowego. To wszystko dzięki bogactwu jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Oliwy z oliwek nie może zabraknąć w lekkich sałatkach, które będą doskonałym dodatkiem do dań głównych i smaczną przekąską na wieczór.

Ryby morskie

Sporo nienasyconych kwasów tłuszczowych mają również ryby morskie. Szczególnie bogate są w kwasy omega-3, które wykazują zdolność zbijania cholesterolu w organizmie. Co więcej, zmniejszają ciśnienie krwi. Ryby, które zawierają najwięcej kwasów omega-3, to: śledzie, sardynki, makrele, łososie, węgorze. Warto pamiętać jednak, że ryby morskie są wysokokaloryczne.

Błonnik

Jeśli chcemy, zmniejszyć poziom szkodliwego cholesterolu we krwi, powinniśmy w naszej diecie uwzględnić również produkty bogate w błonnik. Jego działanie obniżające poziom cholesterolu we krwi potwierdzają wielokrotne badania naukowe. Najwięcej znajdziemy go w płatkach owsianych, siemieniu lnianym, skórkach owoców i warzyw, suszonych owocach, a także produktach pełnoziarnistych.

Orzechy i migdały

Cennym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych są również orzechy w przeróżnej postaci. Mogą być laskowe, ziemne, włoskie, nerkowce, pekan, brazylijskie, etc. Wystarczy zjadać około 50 gramów orzechów dziennie, by zredukować poziom LDL o pięć procent. Podobny wpływ na nasz organizm mają również migdały.

Cytrusy

Okazuje się, że również cytrusy wykazują zdolność zmniejszania poziomu cholesterolu we krwi. To wszystko za sprawą witaminy C. W cytrusach, a szczególnie w grejpfrutach, znajdziemy również kwas galakturonowy, który rozpuszcza złogi cholesterolowe w tętnicach, a także zapobiega ich powstawaniu. Wystarczy zjeść jednego grejpfruta dziennie, by zmniejszyć poziom szkodliwego cholesterolu we krwi.

Regularne picie wody

Osoby, które mają podwyższony poziom cholesterolu we krwi, powinny pamiętać również o regularnym piciu wody. Woda oczyszcza organizm, a także usprawnia pracę układu sercowo-naczyniowego.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama