Reklama

Jak zmniejszyć łaknienie na słodkości?

Łaknienie na słodkości jest niczym innym, jak uzależnieniem. Im więcej i częściej jemy słodycze, tym nasz organizm bardziej przyzwyczaja się do cukru. Warto wiedzieć, że zachowuje się on wówczas jak w przypadku każdego innego uzależnienia. Jak wiadomo, żaden z nałogów nam nie służy. Nadmierne spożycie cukru może prowadzić do otyłości, problemów trawiennych, a także rozwoju cukrzycy. Chcąc uniknąć takich konsekwencji, powinniśmy jak najwcześniej ograniczyć jego spożycie. Podpowiadamy sprawdzone metody, dzięki którym zmniejszymy łaknienie organizmu na słodkości, a w efekcie poprawimy nasze zdrowie i wygląd.

Stopniowo zmniejszaj spożycie cukru

Z żadnym uzależnieniem nie da się zerwać z dnia na dzień. Potwierdzi to każdy, kto przechodził ten proces. By ograniczyć cukier, zaczynamy od stopniowego zmniejszania ilości jego spożycia. Przykładowo, jeśli zazwyczaj w ciągu dnia zjadaliśmy kilka ciastek, czekoladę i piliśmy słodkie napoje, redukujemy ilość ich spożycia do trzech razy dziennie, następnie do dwóch aż dojdziemy do jednego. W efekcie nasz organizm naturalnie odzwyczaja się od cukru. Gdybyśmy z dnia na dzień odstawili słodkości, mogłoby skończyć się to silnym łaknieniem, złym samopoczuciem, a nawet stanami depresyjnymi. W konsekwencji rzucilibyśmy się na słodycze, co miałoby jedynie negatywne skutki.

Zrezygnuj ze słodzonych napojów

Słodzone napoje to najbardziej podstępni wrogowie naszego organizmu i pięknej sylwetki. Dlaczego podstępni? Ponieważ często możemy nie wyczuwać w nich dużej ilości cukru, na przykład w sokach. Reklamowane są one jako zdrowe i pełne witamin, ale gdy spojrzymy na ich skład, okazuje się, że pijemy cukier lub syrop glukozowo-fruktozowy. Nie oznacza to jednak, że mamy unikać picia soków. Starajmy się jednak nie przesadzać. Definitywnie niewskazane jest picie słodkich napojów gazowanych.

Dwa orzechy zamiast batonika

Orzechy dodają energii i hamują łaknienie na cukier, dlatego są niezbędne, gdy chcemy raz na zawsze zerwać z naszym "słodkim nałogiem". Wystarczą dwa orzechy włoskie, by zasycić żołądek i dostarczyć organizmowi tyle energii, ile daje wysokokaloryczny baton. Tym sposobem łatwo oszukamy nasz mózg i żołądek.

Pij dużo wody

Regularne picie wody pomaga wypłukać cukier z organizmu, jednocześnie zmniejszając łaknienie na słodkości. Minimalna ilość wody, którą powinniśmy dostarczać do organizmu na dzień, to osiem szklanek, czyli półtora litra. Oczywiście im więcej wypitej wody, tym lepiej dla naszego zdrowia. Pamiętajmy jednak, by wybierać wodę mineralną.

Czytaj skład produktów

Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, ile cukru jest w pozornie zdrowych produktach lub reklamowanych jako zdrowe. Doskonałym przykładem są płatki śniadaniowe lub batony zbożowe, które według producenta mają poprawić trawienie i pomóc nam schudnąć. Jednak w rzeczywistości zapychają nasz żołądek i dostarczają konkretną dawkę cukru. Dlatego, jeśli chcemy ograniczyć ilość spożywania tej słodkiej substancji, koniecznie zwracajmy uwagę na skład produktów, które codzienne kupujemy.

Jedz pełnowartościowe posiłki

Ochota na słodkie często wzrasta, gdy nie zjedliśmy porządnego śniadania lub obiadu. Naszemu organizmowi brakuje podstawowych składników odżywczych, przez co nie potrafi on sprawnie działać. W konsekwencji często sięgamy po batonika, który zaspokaja głód jedynie na chwilę, a za to dostarcza organizmowi porządną dawkę cukru. By tego uniknąć, dbajmy o to, by nasze posiłki były regularne, syte i pełnowartościowe. Warto jeść pieczywo pełnoziarniste, ryby i zdrowe tłuszcze. Dostarczają one organizmowi tego, czego faktycznie potrzebuje i sycą żołądek na długo.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama