Reklama

Jak wzmocnić odporność na jesień?

Wielkimi krokami zbliża się jesień. Oznacza to, że rozpocznie się okres przeziębień i grypy. W związku z tym jeszcze pod koniec lata powinniśmy zadbać o swoją odporność. W jaki sposób? Najlepiej najbardziej naturalny. Podpowiadamy, jak chronić się przed jesiennymi chorobami wykorzystując siły natury.

Reklama

Dieta

Zacznijmy od kwestii podstawowej, czyli diety. To, co jemy odgrywa kluczową rolę dla naszego organizmu oraz samopoczucia. W jesiennym jadłospisie nie może zabraknąć warzyw i owoców, a szczególnie tych bogatych w witaminę C oraz D3. Tę pierwszą znajdziemy w: brukselce, chrzanie, jarmużu, papryce czerwonej i zielonej, natce pietruszki, szpinaku, kalafiorze, kalarepie, czarnych porzeczkach, truskawkach, poziomkach, kiwi oraz cytrusach. Z kolei dobrym źródłem witaminy D3 są ryby, grzyby, a także nabiał. Tych produktów nie może zabraknąć w jesiennej diecie. Warto pamiętać również o regularnym piciu wody, która pomaga oczyścić organizm z toksyn.

Odpoczynek i wyciszenie

Badania potwierdzają, że długotrwały stres działa niekorzystnie na naszą odporność, dlatego tak ważna jest umiejętność wyciszania się oraz radzenia sobie ze stresem. Wiadomo przecież, że stres nie służy naszemu zdrowiu. Jak zmniejszyć jego negatywne działanie? Na przykład uprawiając jogę lub słuchając muzyki relaksacyjnej. Dobrym sposobem na wyładowanie napięcia jest również sport.

Śmiech to zdrowie!

Naukowcy dowodzą również, że śmiech pozytywnie wpływa na nasz układ odpornościowy. Przeprowadzono badania, które potwierdziły, że układ odpornościowy osób oglądających dobrą komedię pracował dużo sprawniej.

Zahartowanie

Pozytywnie na naszą odporność wpływa również regularny wysiłek fizyczny, dlatego jeszcze przed rozpoczęciem jesieni warto zacząć się ruszać, a konkretnie wybrać sport, który sprawi nam frajdę, a jednocześnie wzmocni odporność. Świetnie sprawdzą się jogging, nordic walking, a także rower.

Używkom mówimy: nie!

Jeśli chcemy uniknąć zachorowania na jesień, powinniśmy zrezygnować ze stosowania używek, zatem alkohol i papierosy odstawiamy.

Regularny i wydajny sen

Dla zdrowego samopoczucia niezbędny jest również wydajny i regularny sen. Pamiętajmy, by nie spać za krótko, ale również zbyt długo. Warto kłaść się przed 24, ponieważ wtedy nasz sen jest bardziej wydajny.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama