Reklama

Jak w naturalny sposób zwiększyć libido?

Statystyki są bezlitosne: ponad 30 procent mężczyzn i 15 procent kobiet nie ma ochoty na regularny seks. Problem obniżonego libido dotyczy dzisiaj ludzi w różnym wieku, nie tylko tych, którzy ukończyli przysłowiową czterdziestkę. Przyczyny niskiej potencji mogą być różne. Jako te najczęstsze wymienia się: różnego rodzaju choroby, problemy w związku i stosowanie ciężkich leków. Jeśli mamy poważne problemy z potencją, być może konieczna będzie wizyta u seksuologa. Warto skorzystać również z naturalnych metod, które mogą pomóc, a z pewnością nie zaszkodzą. Oto one.

Dieta

Jeśli chcemy poprawić nasze libido, najlepiej zacząć od zmiany jadłospisu. Na początek odstawiamy tłuste i wysokokaloryczne potrawy i staramy się zastąpić je zdrowymi, to znaczy bogatymi w wartości odżywcze. Warto uwzględnić w diecie produkty, które nazywane są naturalnymi afrodyzjakami. Mowa między innymi o:

* bananach;

* awokado;

* truskawkach;

* figach;

* suszonych owocach;

* czerwonym winie;

* goździkach;

* arbuzie;

* batatach;

* ciemnej czekoladzie;

* anyżku;

* selerze;

* aromatycznych przyprawach.

Powyższe produkty pomagają dostarczać krew do narządów rozrodczych jednocześnie zwiększając libido. Ponadto, w diecie warto uwzględnić suplementy, które pozytywnie wpływają na popęd seksualny. U kobiet świetnie sprawdzą się: żeń-szeń, maca, żelazo, johimbina, a także ashwagandha. Z kolei mężczyźni powinni stosować: macę, niacynę, buzdyganka naziemnego, a także l-argininę. Dawkowanie warto skonsultować z lekarzem lub dietetykiem.

Co należy definitywnie wyeliminować z jadłospisu?

Niektóre potrawy i produkty należy definitywnie wyeliminować z jadłospisu, ponieważ wpływają one na obniżenie popędu seksualnego. Są to:

* tłuszcze trans, czyli wszystkie produkty nasycone tłuszczami trans;

* smażone i wysokokaloryczne potrawy;

* przetworzona żywność zawierająca nienaturalne ulepszacze smaku i zapachu;

* niskiej jakości białko;

* mięso pochodzące z masowej produkcji, w którym często znajdziemy hormony i antybiotyki;

* żywność nasycona sodem;

* produkty z grupy nabiału, ponieważ mają negatywny wpływ na poziom estrogenu i testosteronu;

* cukier - również oddziałuje negatywnie na hormony płciowe;

* kofeina - jej nadmiar może zaburzać sprawność seksualną;

* alkohol - jego nadmierne spożywanie zmniejsza popęd seksualny, dopuszczalne jest picie czerwonego wina w niewielkich ilościach.

Jeśli chcemy być w dobrej kondycji seksualnej, lepiej zrezygnujmy z nadmiernego spożywania powyższych produktów. Mają one negatywny wpływ na sprawność seksualną. Mogą powodować również komplikacje w okresie ciąży lub zaburzenia w produkcji plemników.

Olejki eteryczne

Okazuje się, że pozytywny wpływ na naszą kondycję seksualną mają również olejki eteryczne. Ich aromat pobudza nasze zmysły, przez co mamy większą ochotę na seks. Szczególnie polecamy skorzystać z dobrodziejstw olejku z drzewa sandałowego, róży, a także jaśminu. Wpływają one dobroczynnie zarówno na seksualność kobiet, jak i mężczyzn, a także poprawiają nastrój. Jak stosować olejki? Warto dodawać je do kąpieli, a także kropić nimi pościel, ubrania i wklepywać w skórę. Zapewniamy, że szybko odczujemy efekty.

Pewność siebie

Specjaliści podkreślają, że samopoczucie psychiczne ma ogromny wpływ na nasze życie seksualne. Jeśli czujemy się niedowartościowani, zestresowani lub mamy kompleksy, może skutkować to mniejszą ochotą na seks. Gdy któryś z wymienionych czynników pojawia się w twoim życiu, koniecznie się z nim uporaj. Zachęcamy skorzystać z usług psychoterapeutów, a także seksuologa.

Aktywność fizyczna

Również aktywność fizyczna nie pozostaje bez wpływu na naszą sprawność seksualną. Libido może obniżyć jednocześnie jej brak, jak i przetrenowanie. Jeśli chcemy poprawić naszą sprawność seksualną, ćwiczmy regularnie, ale z głową. Aktywność fizyczna zwiększa przepływ krwi do narządów płciowych, dzięki czemu mamy większą ochotę na seks.

Obniżone libido to problem wielu ludzi. Bez obaw możemy nazwać go problemem powszechnym, dlatego osoby, których dotyka, nie powinny się go wstydzić. Warto pamiętać, że gdy zauważymy jego pierwsze objawy, najlepiej zacząć działać od razu. Zachęcamy do skorzystania z powyższych wskazówek.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama