Reklama

Jak szybko schudnąć przed sylwestrem?

Okres od świąt do sylwestra to zaledwie kilka dni, a jak wiadomo, na zabawie sylwestrowej każdy chce zaprezentować się atrakcyjnie. Jednak utrudnić mogą to kilogramy, które przybieramy zazwyczaj w czasie świąt. I jak tu wcisnąć się w ulubioną obcisłą sukienkę lub dopasowaną koszulę? Jest na to niezawodny sposób - kilkudniowa dieta i intensywne ćwiczenia. Najlepiej zacząć je jak najwcześniej, czyli zaraz po świętach. Specjalnie dla osób planujących przedsylwestrowe odchudzanie, przygotowaliśmy kilka cennych porad, które pozwolą szybko schudnąć przed sylwestrem i zaprezentować się zjawiskowo na imprezie.

Reklama

Kiedy zacząć dietę przedsylwestrową?

Dietę przedsylwestrową najlepiej rozpocząć zaraz po zakończeniu Świąt Bożego Narodzenia. W kilka dni łatwo zrzucimy to, co przybraliśmy w święta. Potrzeba jednak trochę konsekwencji, zapału oraz wyrzeczeń. Oto najważniejsze zasady diety przedsylwestrowej.

Ogranicz jedzenie słodyczy i tłustych potraw

Tłuszcz i cukier to po świętach wrogowie numer jeden dla naszej sylwetki. W kilkudniowej diecie przed sylwestrem zdecydowanie nie ma dla nich miejsca. Unikaj zatem jedzenia resztek ciast, odgrzewanych karpi czy podsmażanych pierożków. Zastąp je zdrowymi i niskokalorycznymi produktami.

Jedz więcej świeżych warzyw i chudego mięsa

Co zatem powinniśmy uwzględnić w diecie przedsylwestrowej? Przede wszystkim warzywa i chude mięso. Większość warzyw zawiera spore ilości witamin i minerałów, a chude mięso dostarczy nam potrzebnej energii oraz białka. Oto przykładowy dzienny jadłospis, który można stosować kilka dni przed sylwestrem:

• Śniadanie – pieczywo razowe z chudą szynką i pomidorem lub duża miska bezcukrowego musli z jogurtem naturalnym.

• Drugie śniadanie – jabłko i kilka suszonych śliwek.

• Obiad – pieczona pierś z indyka lub kurczaka z warzywami na parze i roszponką.

• Kolacja – pieczywo chrupkie z dużą ilością błonnika, łosoś wędzony, papryka czerwona.

Jedz suszone owoce

Suszone owoce mają świetny wpływ na trawienie. Po pierwsze poprawiają przemianę materii, a po drugie przyspieszają spalanie tłuszczu. Jedz je po świętach, gdy masz ochotę na coś słodkiego. Pamiętaj jednak, by nie przesadzać. Suszone śliwki, morele czy rodzynki zawierają również cukier. Jedzone w nadmiarze mogą sprzyjać tyciu.

Ostatni posiłek jedz minimum cztery godziny przed snem

Pamiętaj o ważnej zasadzie podczas stosowania większości diet. Ostatni posiłek należy jeść nie później niż cztery godziny przed snem. Jeśli odczuwasz głód przed spaniem, zjedz suszoną śliwkę lub kilka rodzynek.

Pij dużo wody

Podstawą kilkudniowej diety jest picie dużej ilości płynów, a najlepiej wody mineralnej. Po świętach nasz organizm potrzebuje solidnego oczyszczenia, a woda zdecydowanie mu to zapewni. Ile pić wody? Na pewno więcej niż potrzebujemy na co dzień, czyli ponad osiem szklanek. Do wody dodawaj cytrynę lub limonkę. Dzięki temu kuracja będzie bardziej skuteczna.

Codziennie ćwicz minimum godzinę

Kolejna ważna kwestia to ćwiczenia. Bez nich nie ma co marzyć o szybkim zrzuceniu zbędnych kilogramów. Przed sylwestrem ćwicz codziennie minimum godzinę. Biegaj, pływaj, rób brzuszki i chodź na spacery. Każda aktywność fizyczna jest ważna i przybliży cię do wyznaczonego celu.

Jeśli konsekwentnie będziesz trzymać się powyższych wskazówek, w kilka dni zrzucisz kilogramy, których przybyło ci w czasie świąt. Powodzenia!

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama