Reklama

Jak stosować dietę odpowiednią do swojej grupy krwi?

Dla zachowania dobrego zdrowia konieczne jest poznanie swojej grupy krwi i stosowanie odpowiedniej do niej diety. Niektóre grupy krwi mogą wskazywać na skłonność do pewnych chorób, a każdy organizm może inaczej reagować na spożywane pokarmy. Lektyny i węglowodany, wiążąc białko, będą oddziaływać na organizm w różny sposób, w zależności od grupy krwi. W niektórych przypadkach mogą być nawet szkodliwe.

Cztery podstawowe grupy krwi

Istnieją 4 podstawowe grupy krwi: A, 0, B i AB.

Osoby z grupą krwi A powinny stosować dietę obfitującą w warzywa (także strączkowe), ziarna i owoce. Powinny też unikać mięsa. Najlepsze dla takich osób będą świeże produkty organiczne. Powinny one pozostać wegetarianami, ponieważ mają wrażliwy układ immunologiczny.

Osoby z grupą krwi B

mają uniwersalny układ pokarmowy. Zaleca się, aby często spożywały jajka, mięsa, nabiał o niskiej zawartości tłuszczu oraz warzywa. Powinny natomiast wykluczyć ze swojego jadłospisu takie produkty jak kukurydza, pszenica, pomidory, kasza gryczana, soczewica, orzeszki ziemne i nasiona sezamu.

Osoby z grupą krwi 0

powinny stosować dietę bogatą w białko. W diecie takiej nie może zabraknąć chudego mięsa, ryb, drobiu i warzyw. Unikać należy za to ziaren, nabiału i fasoli.

Osobom z grupą krwi AB

zaleca się spożywanie tofu, owoców morza, nabiału i zielonych warzyw. Mogą one cierpieć na dolegliwości w postaci zgagi, dlatego też powinny unikać wędzonego mięsa i kofeiny. Zaleca się im natomiast włączenie do diety takich owoców jak arbuz, figi, jabłka i banany.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama