Reklama

Jak stopniowo odstawić cukier?

Cukier w dowolnej formie nie jest dobry dla organizmu ludzkiego. Nie ma znaczenia czy używasz białego, brązowego lub trzcinowego, jego stosowanie zwiększa ryzyko wystąpienia cukrzycy i otyłości. Nie musisz sięgać po drastyczne sposoby, aby oczyścić organizm z cukru. Sprawdź tych kilka porad, a wkrótce odczujesz pierwsze zmiany.

Reklama

Małe kroki

Aby rozpocząć, spróbuj pić kawę bez cukru i zapomnij o kawach rozpuszczalnych 3w1, które same w sobie zawierają sporą ilość cukru. Nie dodawaj również śmietanki lub śmietanek do kawy, ponieważ te suplementy są zwykle pełne zamaskowanego cukru. Przez pewien czas, skup się na piciu zwykłej czarnej kawy z odrobiną mleka i cukru. Na początku będzie gorzka, ale z czasem się przyzwyczaisz. W końcu pierwszy raz poczujesz smak prawdziwej kawy.

Zwiększ spożycie błonnika

Jeśli dość długi czas odżywiałeś się dietą bogatą w cukier i tłuszcze, jest bardzo prawdopodobne, że twoja flora jelitowa jest całkowicie zmieniona. Z czasem, zmniejszając ilość cukru w diecie, flora odnowi się przez spożywanie większej ilości produktów bogatych w błonnik. Błonnik przyspiesza działanie bakterii jelitowych, da ci poczucie sytości i zmniejszy chęć na słodycze.

Używaj przypraw

Organizm przyzwyczaja się do słodkiego reżimu. Chcąc zmienić swe nawyki zamieniamy złe cukry na dobre. Zapomnij o miodzie, syropie z agawy, melasie, stewii czy innych substancjach słodzących, ponieważ organizm nie odczuje różnicy i nie będzie w stanie pozbyć się nieznośnego pragnienia słodyczy. Przygotowując potrawy używaj przypraw świeżych bądź suszonych takich jak cynamon, gałka muszkatołowa, kardamon czy wanilia. Te i wiele innych przypraw poprawi smak twoich dań.

Cukier w napojach

Jeśli odstawiasz cukier, powinnaś wyrzec się napojów pełnych cukru takich jak soki, napoje bezalkoholowe, napoje energetyczne czy napoje alkoholowe. Nie uwierzysz, ale kropla wina ma dwa razy więcej kalorii niż kropla coli. Podczas oczyszczania, powinno zwracać się uwagę na to, co się pije. Zwróć uwagę na świeżo wyciskane soki z owców i warzyw, bez słodkich dodatków. Do soku dodaj więcej warzyw, ponieważ owoce są bogate w cukier.

Daj sobie czas

Odstawienie cukru jest o wiele trudniejsze niż się wydaje. Wiele osób robi to gwałtownie i szybko rezygnuje. Daj sobie około 30 dni na całkowite usunięcie cukru z diety. Po miesiącu zauważysz, że łatwiej rezygnujesz z cukru i dalsze oczyszczanie pójdzie o wiele łatwiej.

Nie rezygnuj z ketchupu

Jeśli jesteś wielkim fanem ketchupu, zrób własny. W jednej łyżce sklepowego ketchupu jest jedna łyżeczka cukru. Ta informacja nie dopinguje. Ale jest rozwiązanie, stwórz własny ketchup bez cukru.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama